10 cest, jak zvýšit obraty vašeho internetového obchodu


ecommerce

Stát se v dnešní době přecpané internetem online prodejcem, to až tak těžké není. Stát se úspěšným online prodejcem, to je již ale něco úplně jiného, protože nabídka je na síti skutečně široká, takže jak lidi opravdu zaujmout?

Následující seznam vám příjem garantovat na 100 % nebude (a přirozeně ani žádný jiný), co vám ale můžeme slíbit docela určitě, tak to,  že si s dodržením jeho zásad určitě polepšíte u průměrných nakupujících. Jakým detailům je tedy nezbytné věnovat pozornost?

1. Navigaci udržte snadnou

Aby si u vás zákazník něco koupil, musí u vás samozřejmě v první řadě na produkt narazit a nějak se k němu dostat. A i když by to jednoho lákalo postavit uživateli do cesty řadu slevových akcí, nabídek, prokliků na alternativy a podobných dnes běžně užívaných věcí, jen málokdo zde drží vše skutečně střízlivě přehledné. Přehlednost by měla platit jak pro samotný dojem ze stránky, tak i pro věci okolo, takže žádných třicet zanořených kategorií apod.

Odpovězte si sami, kde nakupujete raději – v obchodě, kde najdete vše obratem nebo v nepřehledné změti, kde je každý týden něco jinde a jinak?

2. Pořiďte si dobrý Search Bar

I když je na vašich stránkách navigace možná snadná, je dnes pravdou i to, že každý velmi úspěšný web dnes používá některou z jeho forem. Navíc je to rychlá a přehledná cesta, jak uživatelům obratem zpřístupnit věci,  jenž chtějí vidět.

Před nasazením do praxe podobný vyhledávač ale samozřejmě nejprve důkladně otestujte, abyste si byli jisti, že funguje pro vaše produkty/služby tak, jak od něj čekáte.

3. Platby jednoduše

Průzkum společnosti A/B Split na téma „složitost plateb na síti“ přinesl velmi zajímavá data:  došlo prý k navýšení prodejů o celých 20 % jen poté, co lidé byli schopni absolvovat vyúčtování na jeden klik!

Proč lidem nenabídnout třeba prodej bez pětistránkové registrace, pokud je to to, co chtějí?

4. Pár extra voleb v záloze

I když je přehledný web výbornou volbou, stále by mělo být uživateli jasné, že má u vás v záloze další volby, pokud by je náhodou potřeboval (reklamační hotline, prodavač na mobilu, …).

Příklad z praxe tu asi bude nejlepší: řekněme, že prodáváte něco, o čem se dá předpokládat, že to lidé budou dávat jiným jako dárek. Potom se určitě vyplatí přidat i pár zaškrtávacích tlačítek poskytujících namátkou i zabalení za drobný poplatek navíc, zajištění přiložení osobně psaného věnování atd. atd.

5. Vzhled je vše

Když jste strávili spoustu času nad svým virtuálním obchodem, proč jej neprezentovat hrdě a v co nejlepší kvalitě, z níž bude přímo vyzařovat profesionalita místo touhy za každou cenu ušetřit?

Tak třeba, ukázat produkt v praxi zajímavou cestou, to lidi zaujme spíše, nežli prostá vývěska či výpis v seznamu. Rovněž je dnes dobrý nápad, propojit vše se sociálními médii – řekněme vodotěsná kamera a u ní jaké fotky s ní ten či onen člověk pořídil. Popřípadě lze vložit  i fotku audio-věže v koutu domácího pokoje, takže i další člověk si hned bude schopen představit, jak asi zařízení bude vypadat právě u něj doma atd.

6. Pamatujte na detaily

Dobře podat informace o produktu, to je celá věda, ovšem i zde je pár dobrých a osvědčených zásad k následování. Je jen a jen logické, že lidé spíše zvolí jasně a přesně popsanou věc, před nekonkrétním zamlženým marketingovým blábolem na téma „Nic lepšího na světě prostě není!“.

V žádném případě by neměl majitel zapomenout ani na informace potřebné k dalšímu výběru – dostupné velikosti, barvy, možnost úpravy některého z parametrů přímo na přání, co o produktu říkají další lidé, …

7. Distribuci poctivě dopředu

Zajistěte, aby na vašem webu bylo zřejmé, kolik věci (a doprava) stojí ještě před tím, nežli se člověk pracně zaregistruje a vyplní objednávku.

Navzdory na internetu často viděným opačným názorům na toto téma, člověk je při vydávání peněz velmi inteligentní až opatrný a jakmile ucítí nějaký trik („však on už bude po objednávce líný odejít…“) odejde nakupovat jinam. Uškodit věcem nemůže ani historie objednávek registrovaných.

8. Upřímnost nadevše

Nikdo nemá rád pocit lehké manipulace poté, co si něco pořídil, což speciálně platí pro online obchody a služby. Nákupní podmínky by proto měly být přehledné, jasné a bez dvojsmyslů.

Vaše zboží/služby nemusí být pro každého, což přes internet nemusí vyniknout. Je určitě pravdou, že neexistuje uživatel, který by neocenil rychlé vrácení peněz v případě nespokojenosti.

9. Lidskost je třeba

Nakupující mohou mít rádi anonymitu online nákupů, nicméně osobní zkušenost s člověkem zde o to více zvyšuje šance, že si zákazník i něco koupí, napíše dobrou recenzi nebo se vrátí příště.

Ano, kontakt na člověka ochotně poradícího s výběrem, problémy nebo platbou, to vše může být pro některé osoby rozhodujícím faktorem, proč někde nakoupit a někde ne… Bryskné řešení unikátních problémů nakupujících tedy určitě nelze podcenit.

10. Buďte ve vlastním zájmu browser-friendly

Statistika je v tomto případě zcela zřejmá – stránky, jenž podporují všechny hlavní prohlížeče na trhu, produkují i větší obrat. Nikdo dnes nechce čekat minuty na to, až se mu web načte nebo bádat, proč se mu nezobrazuje obrázek.

Poměrně vychytralým řešením je nechat uživatele rozhodnout samotného, jak moc náročné stránky chce podle rychlosti svého připojení (mobilní uživatele to vysloveně nadchne).

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články