10 důležitých strategií používaných ve WordPress designu v roce 2014

O kvalitách a úspěchu redakčního systému WordPress jistě není třeba nikoho sáhodlouze přesvědčovat. Stal se nejpoužívanější platformou ve své branži a vše naznačuje tomu, že jeho obliba poroste i dál.

Každý rok se pro WordPress objevuje kromě nesčetných doplňků také i několik nových designérských strategií, jak tento nástroj používat jiným, originálnějším (nebo prostě jen efektivnějším) způsobem. Takže, o jakých věcech se v souvislosti s WordPressem a letošním rokem vyplatí vědět? 

1. Single Page Website

O single-page webových stránkách se občas na webech věnovaných designu hovoří a je pro to dobrý důvod. Jestli ne předchozí léta, tak letošek již určitě bude rokem vyzrálého designu, v jehož rámci se neumisťují informace zbytečně na 10 podstránek, když mohou být přehledně na jediné.

Na uživatele působí podobný typ stránek rovněž jaksi ucelenějším dojmem, navíc samozřejmě bez nutnosti kamkoliv scrollovat nebo listovat.

2. Full Screen Background Image

Tento typ byl sice k vidění dobré roky před tím, nežli se WordPress stal tak populárním, nicméně nikdy nevypadal přirozeně nebo dokonce vysloveně dobře. Aktuálně však ale začíná být užíván, což nám jde ruku v ruce s faktem, že se neustále zvyšuje rozlišení průměrného displeje a stránky tohoto designového návrhu samozřejmě vypadají nejlépe na hi-res displejích. 

Zkrátka, metoda Full Screen Background Image je laciným způsobem, jak stránce dát dojem přímo umělecký a přitom velmi minimalistický. Když se věci dobře uchopí (je nutno pečlivě nalézt vhodný obrázek + ideální poměr mezi obsahem a grafikou), vypadají velmi efektně!

full-screen-background-photo

3. Full Screen Video

Tento postup se nám stal pro WordPress developery v poslední době standardem, nakonec, když máte zprávu k doručení, jaká lepší cesta dnes existuje než video? Tato strategie jde často ruku v ruce s HTML5 a jejich plnou podporou multimédií.

Někdo by mohl podotknout že nedostatek aktualizovaného obsahu by mohl být problém, avšak u těchto typů stránek (freelanceři resp. firma zdůrazňující přednosti a praxi v portfoliu) je jasné, že se podobná věc uveřejňuje najednou (mocnější dopad) a ne jako seriál.

4. No Nonsense Design

Web a potažmo i webdesign si během své kariéry zažil již vše – od prvních ryze textových krůčků, až po dnešní mamutí stránky, jež hravě překračují MB velikost a u kterých si majitelé pomalejšího připojení běžně vaří 3-4 kávy, než se dočkají plného načtení. Je ale naší milou povinností zdůraznit, že se v poslední době opět objevuje příklon ke střízlivému designu, v jehož rámci fungují weby spíše jako interaktivní navštívenka, nežli stránka svítící jako pouťová atrakce, u níž je nutno k získání vaší adresy projít 100 videí.

Design je fajn, ovšem abyste mohli designovat potřebujete nejprve co? Samozřejmě obsah! A věřte nám, 99 % lidí u vás bude právě kvůli němu…

5. Responsive Design

Označit jej za designovou strategii není tak nepřesné, jak se zdá – celých 22 % přístupů za rok 2013 na stránky bylo totiž z mobilních zařízení! To je velmi pěkný dvojnásobný růst proti roku 2012. A není proto jistě žádným překvapením, že se spousta velkých značek zaměřila právě na Responsive Webdesign témata u WordPressu. Toto přirozeně zvyšuje šance na další zakázky. Responzivní design je dnes již standardem.

timthumb

6. Velké fonty a typografie

Donedávna bylo výše zmíněné považováno za věc ryze amatérských pokusů o design a jednoznačně zde vedly toliko fonty jako Arial nebo Times New Roman. Nyní se ale věci opět posunuly dále, zdá se, jelikož se dnes řada designérů nerozpakuje použít na silnou typografii orientovaný design a klidně sáhne i k více fontům na stránce nebo pro opravdu velké písmo.

A proč to vlastně řešit? No, jde o to, že když se rozhodnete jít řečenou cestou, tak díky ní můžete vytvářet lehčí stránky + ne až tak moc závislé na obrázcích.

7. Tiles návrh

A máme tu další metodu, která se nám objevila s rostoucí popularitou smartphonů a jejich nesčetných variant. Letos se řada designérů taktéž nerozpakuje použít tile-generátory, jenž produkují zajímavé výsledky nejen na mobilních platformách. Podobný typ designu přirozeně přímo svádí k tomu, pohrát si důkladně s barvami a nechat tak vyniknout tu více a tu méně důležité textové informace.

Zmínit musíme i onen fakt, že do tile-designů se velmi snadno přidávají další členové bez toho, aniž by se rozbil design stránky původní a navíc je lze umístit na libovolnou pozici, přičemž „look and feel“ webu zůstává stejný.

livetiles

8. Flat Design

Za oné konstelace, že vaši konkurenti nešetří s barvami a obrázky, možná by se pro změnu vám mohlo vyplatit vsadit spíše na tzv. Flat Design. Ten bývá občas k vidění a je typický tím, že u některých obrázků používá sníženou paletu stínů nebo barev.

Když se u konkurence uživatel naviguje těžko v džungli obrázků, proč mu nedat přesný a přehledný opak?

9. Navigace swipingem

Již jsme naznačili, že tablety a smartphony zajišťují nemalý traffic, za což jim prostě musí tradiční designéři odpustit, že  se zde leccos provádí jinak. Tak kupříkladu namísto tradičního ovládání jsou k vidění designy respektující ovládání tzv. swipe-pohybem. A dokonce to platí i pro velmi dlouhé stránky, u nichž se dá běžně narazit na ovládání těmito gesty: swiping, tapping a pinching, abychom zmínili nejtypičtější.

Určitě se nedá popřít, že takto jsou designy a posléze weby mnohem interaktivněji působící.

10. Grid Based Layout

Patrně nejznámějším popularizátorem Grid Based Layoutu je Pinterest a není žádným překvapením, že z něj mnoho designérů čerpá inspiraci. To typicky zahrnuje nástěnku, kam se dá připíchnout nový obsah (text, video, obrázek, …), což dělá stránky vizuálně atraktivní a responzivní zároveň, protože vše vypadá stejně dobře na desktopu i na mobilních hračkách všeho typu.

Zdroj: pixelcrayons

Relevantní články