10 tipů jak mistrovsky zvládnout LinkedIn


Sociální síť LinkedIn

V kostce řečeno je LinkedIn sociální síť určená pro profesionály, jimž se snaží poskytnout místo, kde mohou v klidu probrat svoje ideje, zájmy a pracovní vyhlídky.

To je LinkedIn na první pohled, co ale odhalí ty další? LinkedIn může být, a také je, fantastickým zdrojem pro hledání lidí, nalezení jobu, pro účast v tématické diskuzi, i k tomu, abyste zůstali na špici pelotonu v branži a ještě mnoha dalším věcem, jak nakonec sami zde brzy zjistíte. Ovšem co pro lidi a podnikatele, kteří teprve začínají nebo jsou prostě jen méně zběhlí v sociálních médiích?

Vody LinkedIn na ně mohou působit nepřehledně až nezvládnutelně. To ale není třeba, dnes si totiž ukážeme, jak to vše zvládnout k maximálnímu využití vašeho potenciálu.

1. Vyplňte vaši stránku kompletními detaily o businessu

Za prvé, nekompletní profil na LinkedIn prostě nevypadá dobře, takže se ujistěte, že jste pečlivě vyplnili všechny sekce týkající se vašeho businessu. A to nejzajímavější položte nejvýše, aby to lidem určitě neušlo. Popište přesně, jaká firma jste, jaké máte klienty a jak jim pomáháte. Rovněž prezentujte produkty či služby vyplněním patřičné stránky zde (sekce „Products and Services“).

2. Zdůrazněte svoji expertizu

Jednou z dobrých cest, jak se spojit s profesionály, je polohovat se do pozice experta ve své branži. Další pak k vám mohou vyrazit za vaší profesionální radou a náhledem na věci. Velmi zajímavé vztahy se mohou zrodit ve skutečnosti třeba právě takto.

A jak to provést? Standardní postup je uvést články, jenž jste napsali o své branži (nebo obchodě). Taktéž se podělte o pracovní plány nebo pracovní ukázky pod „Pages“. Na svém profilu neopomeňte zdůraznit i veškeré ceny, co jste obdrželi (a rovněž různá doporučení).

3. Volejte k akci

Ve svém sumáři napište výstižnou formou volání k nějaké akci, jenž popíše lidem, kteří u vás přistanou, co vlastně po nich chcete. Třeba chcete, aby navštívili vaši stránku, přečetli si nějakou práci, zapsali se do e-mailového listu atd. atd. Ať je to cokoliv, uveďte to stručně.

4. Přidejte i fotku

Ať si o tom myslíte co chcete, fakta jsou taková, že LinkedIn profily s fotkou jsou 11x častěji prohlíženy a updaty s ní 5x častěji sdíleny, nežli cokoliv bez nich. Fotky tedy rozhodně ano.

Obchodníci mohou použít fotku vlastní kanceláře, produktu, ukázky práce či jisté týmové práce. Popřípadě je dobrou volbou i fotka zajímavých osob, jenž jste potkali na té či oné akci (bez jejich souhlasu nefotit!). Poslouží i to, jak děláte někde přednášku o novinkách z branže. Více než cokoliv jiného, držte věci na profesionální úrovni (osobní fotky si nechte na Facebook či Instagram).

5. Optimalizujte profil pro hledání

Asi na LinkedIn chcete vyniknout a ne zapadnout, že ano? Uvědomte si, že ve všech těch milionech profilů a lidí musíte být snadno k dohledání lidmi, které pokládáte za zajímavé nebo kteří pokládají za zajímavého vás. Nechat se snadno nalézt mezi miliony profilů je tedy základ.

Abyste si zvýšili šance, používejte na svém profilu klíčová slova vztažná k vašemu businessu nebo podniku. To by měla být pochopitelně i slova, pod kterými vás pak s největší pravděpodobností bude někdo hledat.

LinkedIn - sociální síť

6. Postujte pravidelně

Ať již postujete vlastní slova na blogu nebo sdílíte newsy z webů, dělejte tak často a pravidelně. Jde o to, že čím častěji postujete, komentujete a píšete, tím častěji se k vám lidé budou vracet. Pravidelné vydávání rovněž může pomoci vašemu SEO stránky.

7. Vytvořte a participujte v LinkedIn skupinách

Získání důvěryhodnosti a kontaktů, to jsou dva nejdůležitější faktory, jenž lidé získají po připojení k LinkedIn. A docela velká část z nich se dá získat i účastí v LinkedIn skupinách. Pokud nevíte, o čem je založit, tak můžete prostě zavítat do sekce určené pro vaši branži a inspirovat se ve dvou-třech nejzajímavějších tématech pro vlastní rozvedení dále.

8. Mějte přehled o tom, s kým se spojujete (a s kým ne)

Občas je v pořádku odmítnout žádost o propojení, přece jen, tohle není Facebook ani Twitter, nakonec důvod bytí na LinkedIn je přece v tom, spojit se s profesionály z oboru že ano… Nepotřebujete mít více kontaktů jak někdo jiný, není to soutěž popularity.

Když vás někdo odmítne, neberte to až tak osobně – řada osob kupříkladu nechce komunikovat s lidmi, s nimiž nijak nebyla v kontaktu osobně nebo s nimi neobchodovala. LinkedIn je nakonec o spojení s lidmi jež znáte a věříte jim. Další zase kliknou na zápor tehdy, když mají dojem, že je to spammer nebo nevypadá příliš odborně (nekonkrétní profil).

9. Učiňte vaše vzkazy osobními

Namísto používání generických dotazů a žádostí, ujistěte se, že zprávy jenž posíláte, jsou osobní formy. Nechte u nich opačnou stranu poznat, že o ní víte, zajímá vás a nesnažíte se jen tak prodat produkt první osobě na síti. Lidé se rádi baví zase s lidmi, proto buďte člověk a ne robotem.

10. Používejte nástroje k vytřídění obsahu

Na LinkedIn je nepředstavitelný objem obsahu, jenž se navíc prakticky neustále mění, takže pokud nemáte čas nebo náladu jím procházet, použijte na to místní vestavěné nástroje, jenž vám doporučí to nejzajímavější, trendy z oblasti atd. Souhrnně to najdete v sekci Trending Content Tools.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články