15 způsobů jak získat zpětné odkazy zdarma


Troufnu si říct, že každý náš čtenář někdy slyšel o SEO a ví o optimalizaci pro vyhledávače nějaké základní informace. Určitě tedy víte, že pozici webu ve vyhledávačích určuje spousta faktorů jako například klíčová slova, stáří domény, kvalita zdrojového kódu, obsah a v neposlední řadě i zpětné odkazy.

A právě o získávání zpětných odkazů nebo chcete-li o tzv. linkbuldingu bychom mohli vést dlouhé debaty. Samozřejmostí je fakt, že čím kvalitnější odkaz, tím lepší. Jeden zápis na serveru Firmy.cz (Pagerank 7) je mnohem silnější, než 50 zápisů na nicneříkajících katalozích.

My jsme si dnes pro Vás připravili 15 tipů jak získat zpětný odkaz zdarma a jak tedy například nějakou svou novou stránku, projekt či startup lehce nastartovat.

1. Registrace do vyhledávačů – Firmy.cz

Základní věcí, kterou byste pro svůj nový startup či web měli udělat, je registrace do vyhledávačů. Samozřejmostí je přidání odkazu na Seznam a Google a urychlit tak indexaci webu. Další vyhledávače také nabízí katalog firem, i sem je výhodné svou adresu či krátký popis služby přidat. Nejdůležitější je přidat svou službu/projekt/startup na Firmy.cz, jenž mají vysoký PageRank a Srank. Pro přidání je však potřeba mít IČ.

2. PR články zdarma

Pro někoho neúčinné, pro někoho naopak. Některé PR weby zveřejňují pouze unikátní články.  Zde se samozřejmě PR článek vyplatí. Na webech, které publikují duplicitní texty, je takový odkaz zbytečný. Je dobré si zjistit PageRank a Srank PR webu, na který chcete svůj článek publikovat, pokud jsou obě hodnoty na nule, nemá to cenu. V každém případě publikujte vždy originální texty a v článku používejte maximálně jeden odkaz na Váš hlavní web (homepage). Doporučujeme v článku maximálně tři odkazy – zbylé můžete doplnit o nějaké zajímavé podstránky a nebo prolinkujte na úplně jiný web, na kterém je o vašem webu zmínka (odkaz – viz. bod 13).

3. Fóra

Většina diskuzních fór běží na známých systémech jako například PHPBB2 či XMB a podporují možnost vlastního podpisu u svých příspěvků. Byli jste někdy na nějaké fóru historicky aktivní? Najděte někde své přihlašovací heslo a změňte si podpis, kde zmíníte svůj web či službu. Pokud takovou možnost nemáte, zkuste se zeptat někoho v okolí. Určitě existuje spoustu aktivních členů na navštěvovaných fórech, kteří za pár desetikorun jistě ve svém podpisu dají prostor i vašemu zpětnému odkazu.

4. Toplist.cz

Toplist je známý katalog webů, který sice snad od roku 1999 má stále stejný design, nicméně také vysoké ranky a návštěvnost. Toplist umožňuje zapsat svůj web do různých kategorií. Pravděpodobně se nedostanete na první stránku a nevyužijete tak PageRank s číslem 7, ale můžete využít nějakou zajímavou kategorii, která má například PageRank 5 a s návštěvností kolem 200 UIP denně se dostat na jednu z padesáti pozic na první stránce v dané kategorii. Toplist zároveň umožňuje pojmenovat svůj web nějakým relevantním spojením, které se chová jako odkaz.

5. Výměna odkazů

Kdysi tento způsob fungoval velice dobře, ale pořád jsou různá odvětví na internetu, ve kterých se nekonkuruje, ale spolupracuje. Máte nějaký nezávislý magazín? Zkuste si vytipovat podobně zaměřené weby a oslovit provozovatele s výměnou odkazů (případně ikonky, banneru). Majitele webů samozřejmě bude zajímat vaše návštěvnost či ranky, ale i přesto, že v počátcích nemůžete nabídnout vysoká čísla, můžete nabídnout například vysoký potenciál. A za zeptání nic nedáte.

6. Inzertní servery – Aukro.cz

Pokud provozujete internetových obchod, nabídněte své produkty také na Aukru. V popisu se zmiňte o svém hlavním obchodu a udělejte nabídce pěkný a konverzní popis. V současné době Aukro umožňuje pokročilou editaci v HTML a popis se tak může tvářit jako malá výkonnostní mikrostránka. To samé platí i pro další inzertní portály.

7. Šablona – zpětný odkaz v patičce

Pokud jste programátor, kodér či grafik a podílíte se na tvorbě nějakých webů, zkuste se zeptat na zpětný odkaz někam do patičky. Ideální způsob, jak získát relevantní odkazy právě pro propagaci své činnosti či tvorby. V zahraniční webová studia poskytují například profesionální WordPress šablony zdarma, ve kterých pak odkazují například na svůj primární placený obchod či jinou relevantní a pro potenciální zákazníky zajímavou službu.

8. Domény

Čas od času se podívejte na expirující domény. Existuje spousta seznamů, které expirující (končící) domény zobrazují. Projděte některé zajímavé domény, které mají nějakou historii a například i vysoký PageRank a Srank, počkejte si až budou volné k registraci a zaregistrujte je. Zkuste obnovit nějaký historický obsah, podstránky a vhodně mezi řádky zpropagujte svůj projekt. Doména a hosting za rok stojí pár stovek a věřím, že pokud vychytáte nějakou zajímavou doménu s historií, za rok se vám investice s přehledem zaplatí. Kdysi jsem takhle získal herní doménu s historií a PageRankem 4.

9. Soutěž

Uspořádejte soutěž! Nemusíte mít desetitisíce na zajímavé ceny, stačí oslovit vhodné partnery a nabídnout jim zkrátka něco za něco. Máte magazín? Zkuste oslovit nějaké e-shopy s tím, že jim zveřejníte PR články či na webu vystavíte bannery, jistě mají nějaké zajímavé ceny, které budou moci do soutěže věnovat. Následně udělejte ze svých návštěvníků obchodníky. Řekněte jim, ať přivedou na web své kamarády nebo ať zařídí zpětný odkaz na webu svého spolužáka či kolegy. Možností je spousta. Nejenom, že soutěží získáte kontakty vhodné například pro další propagaci či email marketing, ale zároveň získáte popularitu mezi návštěvníky či weby. Existuje také spousta webů, které soutěže zveřejňují. Do podvědomí dalších lidí se tak můžete dostat i tak.

10. Komentáře u článků

Provozovatelé webů to sice nemají rádi, ale pouze z toho důvodu, že většinou se tento způsob zneužívá. Spousta lidí do komentářů u zajímavých článků dává nezajímavé a nerelevantní odkazy, které povětšinou administrátor dříve nebo později smaže. Buďte chytřejší! Zaujal vás nějaký článek a myslíte, že odkaz na váš projekt či jiný článek může být relevantní k diskuzi? Zkuste to, kvalitní obsah a odkazy administrátorům většinou nevadí.

11. Placené články

V České republice existují služby (například Placla nebo KupObsah), které sdružují bloggery/provozovatele magazínů a inzerenty. Zaregistrujte se tedy do těchto služeb a zkuste najít vhodný blog či magazín, který by mohl váš PR článek zveřejnit. Většinou máte i možnost toho, že daný autor příspěvek sám napíše. Za pár stovek tak můžete získat velice kvalitní a relevantní PR článek!

12. Vlastní podpůrný blog

Pište svůj osobní blog. To je přímo ideální místo pro propagaci Vašich větších projektů. Osobní blog má výhodu i tu, že ve svých blogpostech můžete zveřejňovat některá zajímavá čísla ze zákulisí.

13. Microsites

Dalším nástrojem je tvorba podpůrných microsites. Vytvořte si stránku zaměřenou na určité odvětví, udělejte ji kvalitní obsah v tomto obsahu prolinkujte třemi odkazy Váš hlavní projekt. Se zpětnými odkazy si vyhrajte a nastavte správná klíčová slova.

14. Expirované domény

Podívejte se čas od času na expirované domény. Každý týden expirují zajímavé domény, na kterých mohl být dlouhá léta kvalitní obsah. Domény často mívají dobrý pagerank (nebo ne úplně zanedbatelný). Kupte tyto domény znovu a pokuste se nějakým způsobem obsah obnovit. Ideální případ je samozřejmě tématicky podobně zaměřený web tomu, kterému touto cestou chcete pomoci.

15. Kritika projektů a webů

Poslední tipem, který vám v tomto článku nabídneme, jsou diskuzní fóra určená ke kritice projektů. Nejznámějšími jsou například Webtrh.cz, Lupa.cz či Jaknaweb.com. Nejen, že získáte zpětné odkazy, na které zřejmě přivedete několik návštěvníků na své weby, ale – a co je důležitější – feedback ze strany samotných návštěvníků/internetových podnikatelů. Zejména v začátcích tak můžete získat zdarma mnohdy konstruktivní kritiku a rady, jak svůj projekt či startup vylepšit.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články


  • Tak jsem si řekl, že tvůj návod vyzkouším a hned z tvého článku získám odkaz. Ale políčko na url jsem nenašel. Pavle nezlob se, ale tohle vše už bylo x krát sepsáno na jiných blozích, a těch způsobů doporučují mnohem více. Pokud už chceš psát o tomto tématu, zkus si najít podobné články a téma rozveď, přines nové informace. Promiň, nechci poučovat, na článek jsem se těšil, o to větší bylo zklamání nad obsahem.

    • Ahoj, diky za komentar. Treba nekdo jiny clanek oceni a treba nejakym pristim potesim i Tebe… 🙂

  • Milan Vrba

    Pecka, využiji zde: https://www.hgm.cz/ velmi hodnotný článek

  • Vydelej Penize

    Dobrý den i my měníme zpětné odkazy napište si o něj, odpoveď do 24 hodin. http://www.vydelejnainternetu.cz/menu/spoluprace

  • Petr

    Vcelku zajímavej článek, phpbb fóra je dost dobrý tip:-) Zkusíme na http://www.nutrinoid.cz/