3 efektivní cesty, jak vybudovat silnou značku


Jak vybudovat silnou značku?

Skutečná hodnota za silnou značkou a její osobitou identitou leží hlavně v pohledu externistů na firmu. Odhaluje, co o vás okolí ví a jak do toho všeho zapadá váš profil i vaše činy. Vaše identita je prostě věc, jíž se profilujete na trhu a kterou o vás tedy každý zná.

Výhody silné značky

  • Odhaluje vaši skutečnou tržní hodnotu a pomáhá přispět k lepši pozici u konkurence na trhu.
  • Reflektuje hlas značky skrze větší publikum.
  • Zlepšuje zkušenost zákazníka tehdy, když ji podpoří další vizuální elementy – loga, barevná schémata, typografie, …
  • Maximalizuje povědomí o značce a zvyšuje loajalitu vůči ní.

Zmiňme si proto dnes hlavní důvody, proč je silná značka a její vysoká tržní identita pro business tak důležitá. Stát se autoritou ve svém businessu určitě chvíli potrvá, ale výsledky budou stát za to.

1. Optimalizujte váš obsah

Důvěra je králem u inbound marketingu a je firmou získána jedině tehdy, pokud poskytuje zákazníkům nějakou vysokou protihodnotu za platbu. Zasvěcené návody, dobré tipy do praxe, praktické rady dávají vaší značce důvěryhodnost a ukovávají virtuální svazky s vašimi zákazníky.

Základním pravidlem při tvorbě vysoce kvalitního obsahu, je naplnit potřeby zákazníků nebo trhu, kam míříte. Zkuste třeba na 5 sekund pohlédnout na vaši homepage – přináší unikátní zážitek, který se náhodnému návštěvníkovi vryje do paměti? Pro analýzu navigace a designu jsou dobré třeba služby NavFlow a ClickTest.

A pamatujte i na rychlost. Ano, víme, že dnes má megabitové připojení kdejaký mobil, ale ani to jistě není důvod k tomu, aby vaše homepage měla více jak 1 MB, jelikož jedině tak se vše nahraje v rozumné době a na všech platformách.

Spousta lidí i firem si nebyla jistá, zda jsou lepší odkazy v podobě tlačítek na jednotlivé sociální sítě nahoře nebo dole, tak je prostě nechala na obou místech, což je asi ideální postup – zákazník si může zascrollovat, kam chce. Ale pozor, tato sdílecí tlačítka by rozhodně neměla okupovat naprosto každou stránku u vás!

Vytvořte i dojem dobře přiblížitelného tržního subjektu tím, že povolíte návštěvníkům zanechat komentáře nebo zaslat osobní e-maily.

2. Používejte vizuálních pomůcek

Pečlivým výběrem a vhodnou aplikací vizuálních pomocníků dosáhnete přesně toho, o co jde u značky především – vzbudíte zdání unikátnosti, subjektivity a unikátní identity. A jelikož chcete na zákazníka udělat dojem, pokuste se do svého loga přidat i svoje základní rysy a vlastnosti, přirozeně promítnuté do tvarů a barev.

Je to k neuvěření, ale lidská psychika funguje tak, že lidé posléze interagují s firmou podle toho, jak podvědomě vnímají její logo. Mimochodem, malá kosmopolitní odbočka – na to je třeba dát pozor u firem s mezinárodním dosahem, protože co někde berou za normální, to je v jiném jazyce maximální trapas. Dáme krk na to, že asi ani vy byste si nekupovali auto třeba u firmy s mottem „Naše auto, vaše Škoda!“.

Velmi pečlivou pozornost je nutno věnovat i fontům a písmu. Jde o to, abyste jimi podtrhli prvotní dojem, nikoliv o to, aby písmo a font dojem rozbilo nebo jakkoliv jinak nepodpořilo. Zákazník též musí být schopen snadno poznat, co se mu snažíte sdělit.

Logo by určitě nemělo být ani vlezlé v negativním a urážlivém smyslu slova – zvýšená pozornost je sice skvělá, ovšem k budování pozitivního brandingu je to naprosto nepoužitelná metoda.

Věnujte pozornost i tomu, co vlastně chtějí návštěvníci na vašich stránkách vídat – jestli je to třeba blog s tipy z branže, jestli chtějí prostor k umístění snímků s vašimi produkty, zapsat se do newsletteru e-mailového e-zinu jaký vydáváte, … Možností je nespočet.

3. Rozviňte svůj affinity marketing

V kostce řečeno, je to stejný pojem jako Partnership Marketing a je to cílená cesta kolektivní marketingové proklamace produktů a služeb. Po připojení jiných, vhodných značek k té vaší lze totiž lehce dosáhnout spojení do obchodních aliancí a navzájem prospěšných svazků. Jeden příklad z praxe – třeba kreditní karty nějaké banky se značkou určitého autoklubu poskytující jisté drobné výhody majitelům, to je affinity marketing v praxi.

Základem je samozřejmě být reálný ve svém vztahu k zákazníkovi a využívat jen těch nejefektivnějších platforem, jakými jsou třeba sociální média nebo webináře či video-tutoriály. Sdělte rovněž lidem svoji zkušenost a příklady ze své praxe. Je to osobní, prestižní a zákazník hned vidí, že je někdo odborník.

Podtrhnout dojem ze značky bývá dobré i za použití všelijakých maskotů, firemních log, no zkrátka, tváří firmy v každém kanále. Asociujte je se svojí značkou vtipně, zábavně a v pohlcujícím tempu (namátkou taková forma comicsu je nenápadná, přesto pro čitatele lákavá). A jelikož většina průměrné konkurence obvykle nic takového nevlastní (maskot atd.), je jasné, kdo je tu dlouhodobě ve výhodě…

Abyste zaujali své potenciální zákazníky, pouze logo a aplikace znalostí o brandingu to nevytrhne. Musíte také zajistit, aby váš business vystoupil nad davy průměru, aby si jej zákazník zapamatoval a aby si uvědomil, v čem máte navrch proti konkurenci. Z vašich zpráv musí sálat konzistence, pro-aktivita a informativnost.

Závěrem

Ať se nám to líbí nebo ne, povědomí o značce je třeba nejen budovat, ale také udržovat, což je nikdy nekončící proces. Dnes se obvykle jeví jako nejschůdnější cesta pro připomenutí značky opakované publikování kvalitního obsahu, jenž přinutí potenciální zákazníky v budoucnu se vrátit.

I partnerství s jinými firmami se stejným typem zákazníků může nést ovoce, takže podobný typ oboustranně výhodných svazků rozhodně pěstovat.

Zdroj: searchenginejournal

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články


  • Gary Neville

    Zajímavé je, že největší značky používají opravdu jenom nějaký znak – např. Apple, Nike a naopak další velké značky tvořené fontem neobsahují téměř žádné další znaky – jako například Microsoft nebo Samsung.