4 jednoduché, ale efektivní rady, pro focení lidské hlavy


V dnešní době jsou snímky hlavy nedílnou součástí prezentačních sad prakticky všech e-podnikatel, o sociálních sítích ani nemluvě. Vlastně jakákoliv prezentace působí profesionálněji, pokud je u ní i fotka autora. A i když tomu možná nevěříte, dynamická fotka může hrát rozdíl třeba i mezi vaším přijetím a nepřijetím na nějakou pozici.

1. Vybavení

Neuškodí optika s co největší světelností (co nejnižší „f“ na objektivu) a samozřejmě kvalitní podání barev a ostrost, což nám jednoznačně vyřazuje většinu foto-mobilů a podobných hraček, nicméně již moderní digitální kompakty jsou více než přijatelné.

Pokud nemáte v plánu fotit uměleckou/dramatickou fotku, zapomeňte i na příliš široké úhly, protože vaše prezentace pak utrpí na úkor umění, kdy budete vypadat jako karikatura. Lidské oči vidí mimochodem stejně jako 50 mm objektiv.

2. Pozadí

Typ pozadí je důležitý, takže jej určitě nepodceňte. Namísto prázdné oblohy to ale rozhodně chce mít v záloze něco jiného (nechcete jistě, aby snímek vypadal jako sterilní pasovka). V kostce řečeno, jde vám o pozadí, z něhož vaše hlava přirozeně vystoupí.

Jednoduchá pozadí jsou asi nejlepší, ovšem i když jste někde v kanceláři, není to konec světa – pozadí se totiž dá rozmáznout buď za pomoci clony nebo dodatečně v nějaké aplikaci.

Pozadí přidává kontext, takže volte správně dle svého zaměření.

3. Výraz obličeje

Když přijde na to, jak byste se měli tvářit, pak bychom se mohli shodnout na výrazu „sebedůvěra dělá dojem“. Lehký úsměv je rovněž přijatelný, ale pozor, ať nejsou příliš vidět zuby. Přesto ale, nebuďte ztuhle vážní. Lidská hlava vypadá nejlépe z mírného nadhledu.

Jelikož nepochybně máte v práci někde i zrcadlo, můžete si na něm nacvičit svůj optimální výraz, přičemž směr, kam se díváte, je důležitý pro kompozici, o níž budeme mluvit nyní.

4. Kompozice

Abyste se vyhnuli tradičnímu dojmu náhodné pasové fotky, musíte zapomenout na symetrii v postoji focené osoby. A totéž platí i pro ramena (nejlépe jedno vepředu, druhé vzadu – vsedě či vestoje).

Pokud se na snímku nachází vzadu nějaké předměty, musíte je zařadit do kompozice taktéž přirozeně. Když je to okno nebo chodba kupříkladu, ujistěte se, že váš záběr bude přesně uprostřed atd. Snímky zabírané z mírného podhledu budou osobu dělat opticky vyšší a také bude působit silněji, mocněji (totéž platí, ale přesně opačným dojmem, i z pohledu shora).

Polo-profil může být leckdy taktéž dobrou volbou. Když se subjekt rozhodne dívat nějakým směrem, tato část kompozice by pak dozajista měla dostat větší prostor.

A nesmíte zapomenout ani na elementy před subjektem, s těmi ovšem opatrně, aby scénu zbytečně nezahltily.

Svůj výsledek testujte vždy v malém měřítku, protože takto bude fotka viděna nejčastěji.

Zdroj: Entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články