4 pilíře, na kterých musí stát nové značky


Najít si své místo na trhu je těžké a uvedení nového produktu nebo služby to nijak neusnadňuje. Až příliš často je u neúspěšných případů k vidění to, z čeho by se měli poučit jiní – nové značky řeší přílišné detaily před tím, nežli mají postaveny ty hlavní základy.

A o čem tu je vlastně řeč?

1. Postupujte s účelem na mysli

Vezměte si tolik času, kolik potřebujete, nespěchejte a teprve až poté, co vyjádříte svoji vizi a misi skrze marketing, přejděte na další faktor. Váš hlavní cíl může třeba být generování zisku skrze prodej produktů a služeb, ovšem vaše cílová skupina nemá zájem. Lidé chtějí vědět, jaké problémy řešíte, jak se budou cítit a co z toho budou mít. Branding není o tom mít skvělou značku, napsal to nedávno na blogu i Mark Zuckerberg, jenž to doplnil i o informaci v tom duchu, že jeho rodné dítko, Facebook, se vždy snažilo o to, nabídnout lidem něco užitečného navíc. A přesně to byste měli i vy.

2. Diferencujte svoji firmu od ostatních

Když vytváříte brandingovou strategii pro klienty, jednou z nejdůležitějších věcí, které musíte vyřešit je i kompetitivní analýza. A ta bývá často přehlížena právě u nových startů a začínajících brandingů, navíc, generuje to diskuzi s klientem, což dále přináší další skvělé nápady. Jestliže nevíte, kdo je vaše konkurence, jak potom chcete přesvědčit své zákazníky, že si mají vybrat produkt/službu vaši a ne konkurenční? A platí to i u další věci – když nebudete předvídat jejich další kroky, jak můžete odhadovat, co udělají příště + být krok-dva napřed? Ukázat, že jste jiní, nežli vaše konkurence, je jeden ze způsobů, jak dát zákazníkům možnost, zapátrat blíže sami a naučit se tak mít vaši značku rádi.

3. Buďte nezapomenutelní

Již jste zákazníkům ukázali, proč jste důležití a jak jim můžete prospět, i to, v čem jste jiní. Nyní musíte zajistit, že tento faktor zůstane v hlavách lidí a ti u vás nejen nakoupí, ale budou se i (rádi) vracet. Strategií zde je, vytvořit úžasnou zkušenost napříč celým vámi nabízeným businessem. Tím se myslí, vytvořit interní kulturu firmy takovou, že pro ni chce pracovat každý, kdo o ní slyšel. To bude přirozeně vyžadovat i digitální zkušenost na internetu na sociálních médiích a online videokanálech, jíž lidé budou rádi sdílet se světem. A to musí zahrnovat i přemýšlení o každičkém kroku, jaký zákazník k vám učiní a jak jeho nákup sladit se zážitkem, který je zároveň sociální i chytlavý již v zárodku.

4. Učiňte věci osobní

Digitální a sociální média dala zákazníkům neuvěřitelný informační kanál a snadný přístup k němu. Tím je zajištěno v první řadě to, že se ocitnou blíže značce a také budou nakupovat informováni. Takže, proč nepoučit tradicionalisty trvající výhradně na osobní prodejní zkušenosti, že existuje i jiná cesta? Sociální média jsou mocná, ale pro skutečně perfektní účinek je musí podporovat opravdu celá firma a nejen její část.

Jak vidíme, jednoduchost je v brandingu klíčová. Přílišné řešení a mnoho interních faktorů najednou může prezentovat vaši značku jako neohrabanou a libující si ve zbytečné byrokracii. Jednotný přístup využívající moderních technologií i přístupu k zákazníkovi je dnes jasná volba a neméně zřejmý start. Přidání osobního prvku jen urychlí celý proces brandingu a vaši cestu k úspěchu.

Zdroj: Entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články