5 chyb, které lidé nejčastěji dělají na sociálních sítích


Když je člověk správně uchopí, jsou sociální sítě mocným nástrojem schopným spojit vás se zákazníky a lépe světu ukázat svoji značku. Stejně jako jiné nástroje, i tento vám ale při nesprávném použití může více uškodit jak prospět.

Zacházet se sociálními sítěmi jsou dnes lidé nuceni i z branží od IT naprosto rozdílných, jenž si navíc řeší branding vlastními silami, takže jakým chybám se zde vyvarovat?

1. Nekompletní profily

Ano, víme že již tak nemáte mnoho času a sítí je řada, takže kdo by je dokonale celé dny vyplňoval, že ano? Bohužel, jinak to nepůjde a nesmíte vynechat ani tu nejzastrčenější stránku – jak by se líbilo vám, kdybyste hledali něco o jisté firmě a ta neuvedla třeba tak základní věc jako čemu se věnuje?

Do sekcí „O nás“ se dá vpašovat leccos, jako třeba příběhy z praxe namátkou. Pamatujte, že čím více informací o vaší firmě nebo osobě uvedete, tím spíše se s ní/vámi váš potenciální zákazník ztotožní a řekne si: „Ano, tohle je přesně to, co hledám!“. Přirozeně nesmíte zapomenout na propojení na všechny pro vás důležité sítě, pouze jedna-dvě hlavní to dnes již takříkajíc nevytrhnou.

2. Jednostranná komunikace

Sociální média jsou o konverzaci, nikoliv o proslovech jednotlivců, kteří nemají kde řečnit. Zatímco běžná reklama a marketingová taktika využívá v první řadě reklam různých typů, sociální sítě vám dávají lehce přístupný nástroj, s jehož pomocí můžete snadno a přímo oslovit rovnou svoje konkrétní potenciální zákazníky. A pozor, nejenom oslovit, ale i dělat to, co se vám u plakátu nebo reklamy v rádiu určitě nepovede – přímo se s konkrétní osobou pobavit! Snažte se proto využít potenciál, který se vám tu nabízí a jehož jedinou investicí je čas z vaší strany.

Firmy, jenž si najdou čas na komunikaci se zákazníkem, dosahují pravidelně výborných výsledků. To je pravda a tím více ji upevníte, čím více budete budovat loajalitu k vaší značce, ptát se na názor na produkty/služby, pořádat pro lidi soutěže, … Seznam je nekonečný, nicméně budujte pouze pozitivní dojmy, nikoliv negativní.

3. Spamování obchodními nabídkami

Sociální média vyžadují citlivý přístup a perfektně navrženou zprávu a tou rozhodně není, zkopírovat sem co 5 minut jednu univerzální obchodní nabídku. Jakékoliv nápisy typu „Sleva“, „Kupujte ihned“ a podobné věci tady lidi spíše odrazují, protože již tak jich má každý 100+ denně ve spamu.

A pamatujte rovněž na to, že posílání spamu je v řadě sítí vysloveně zakázáno a může to pro vás znamenat permanentní vyloučení. Nezavdejte tedy svým nejoblíbenějším sociálním sítím důvod k podobné akci.

4. Nelidský přístup

Nyní nemáme na mysli to, že byste používali otroky nebo tak něco, ale fakt, že lidé rádi komunikují opět pouze s lidmi a příliš robotickým věcem mají tendence se vyhýbat. Firmy, jenž úspěšně zařadily sociální média do své strategie vědí, že je zde potřeba i lidský kontakt a zásah. Určitě nemůžete proto mít svoje profily automaticky updatované nějakým robotem. Nástroje na vytváření automatických aktivit zkrátka působí nelidsky.

Na druhou stranu, nástroj pro odložení vydání na určitý čas je užitečným pomocníkem a nebojte se jej využít. Mimochodem, když se rozhodnete vystavit nějaký obsah v určenou odloženou hodinu, kdy vy sami nemáte čas, myslete i na to, že zákazníci od vás očekávají reakci ideálně ihned poté, co je osloví váš obsah.

5. Nekonzistentní branding

Vaše posty by měly zrcadlit váš business a jeho cíle. Je proto důležité, zůstat u tématu a publikovat pouze relevantní věci. Po čase se jistě i vy takto dočkáte vytvoření publika příznivců značky. Stejně jako vaše jiné aktivity musíte koordinovat grafiku, slogany, akce i činnosti a příspěvky tak, aby ze všeho čišela profesionalita a nikoliv bezradnost.

Sociální média a vaše profily na nich by měly v první řadě splnit očekávání zákazníků, je proto dobrým nápadem, neustále je otesávat k dokonalému obrazu. Občas tudíž zrevidujte jak své aktivity/nové produkty, tak i profily na sociálních sítích. Takto zůstanete úspěšní i po čase a snáze ustojíte případné změny na trhu či v poptávce.

Zdroj: Entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články