5 činností, jaké vám zajistí mimořádně produktivní týden

Jak moc úspěšný bude váš konkrétní e-obchod v té či oné věci závisí na jediném – čemu se rozhodnete vy (a potažmo i vaši zaměstnanci) věnovat svoji pozornost. Alokovat čas na určité úkoly a rozhodovat o jejich pořadí a důležitosti, to je jistě skvělé, avšak mělo by vám již být dávno jasné i to, že práce a produktivní práce jsou dvě zcela rozdílné věci. Pro každou věc, i tu zdánlivě na první pohled naprosto hloupou, jistě najdete brzy překvapivě lepší řešení, takže tyto pokročilejší postupy radostně sbírejte a buďte ve všem stále efektivnější.

Dnes si dáme pár tipů na vlastní rozjezd, popřípadě pro ty, kterým se stále ještě do celé věci tak nějak nechce:

1. Přestaňte plánovat a začněte pracovat

Je to v pořádku, plánovat, co se udá za den, týden, měsíc nebo rok, nicméně dejte si pozor na to, abyste nad plánovacím
stolem neseděli moc často, protože takto se připravujete o cenné minuty a hodiny produktivního času.

Rovněž odkládání nepříjemných úkolů je k ničemu, protože stejně vás budou okrádat o pozornost a dříve či později se jim budete muset chtě-nechtě věnovat. Je proto určitě lepší, vyřídit tyto záležitosti co nejdříve a mít v hlavě již konečně volno na úkoly příjemnějšího rázu.

Položte si taktéž otázku, zda jsou všechny vaše mítinky důležité nebo na ně chodíte jen proto, aby probíhaly a měli jste „čárku“. V mnoha firmách jsme zahlédli prázdné „mítinky pro mítinky“, takže tudy určitě ne. Namísto okamžitého udělání věcí, které by zabralo pár hodin, se o věcech raději dny hovořilo.

Jen jedna poznámka, to samé co platí pro mítinky, se počítá i u agendy, takže pozor ať nepropadnete kouzlu jejího totálního ovládnutí. Brzy totiž zjistíte, že je jednodušší 80 % věcí přímo udělat, než je zadávat do CRM a synchronizovat bezdrátově do agendy na gadgetu.

2. Nemusíte říkat „ano“ úplně na vše

Na tomto místě je vhodné vzpomenout jeden z citátů Warrena Buffeta: „Rozdíl mezi úspěšnými lidmi a velmi úspěšnými lidmi je v tom, že ti velmi úspěšní říkají „ne“ prakticky na vše.“

Sdělit na otázku „ano“ spíše nežli „ne“ je jednodušší, přináší ale do budoucna závazky. Kdykoliv s něčím souhlasíte, k něčemu se zavazujete, což může být u více lidí nebo větší firmy velmi nepřehledné. V podobných situacích se také špatně organizuje čas, když máte dělat desítky podobných drobností.

To celé právě vy dělat samozřejmě nemusíte, klidně se tedy neobávejte odpovědět ani „ne“ a vědět přitom, že „ano“ si schováváte jen pro ty skutečně nejdůležitější věci.

3. Nebuďte perfekcionista

Když budete vyžadovat dokonalost, okamžitě se to projeví v tom, že vaše úkoly budou trvat déle (čímž vám logicky zbude času méně na další a leckdy i neméně důležité úkoly).

Perfekcionismus je nebezpečný mnoha věcmi. A jednou z nich je to, že když vás lapí do svých osidel, nějakou práci nikdy neskončíte, protože se vám stále ještě nebude zdát dost dobrá…

4. Vyčistěte si hlavu

Nevyplatí se spoléhat se na 100 % na vaši hlavu a to tím spíše, čím více na ní doléhá. Zapamatovat si každý detail si může dovolit soukromník s jednou zakázkou, ale když jsou jich desítky či ještě více, určitě nepodceňte jejich dobrou organizaci. Je lepší vidět věci s větším nadhledem a vybírat si nejdůležitější, nežli chaoticky každý den volit náhodně.

Toto téma je poměrně široké, protože dnes existují doslova tuny cest, jak svou agendu zpracovávat. Zkuste jich pár a vyberte si pro vás tu nejméně otravnou.

5. Zkontrolujte a změřte své úspěchy

Těsně před tím, nežli uzavřete týden nebo měsíc, vyhraďte si určitou část svého časového koláče i na menší revizi všeho, co bylo dosaženo a s jakým úspěchem. Nesplněné či rozdělaná věci (ptejte se sama sebe, proč k tomu došlo?) přeplánujte na týden další, zadejte úkoly novým osobám apod.

Zdroj: Entrepreneur

Relevantní články