5 důvodů, proč vás vaši zaměstnanci nemají rádi


ruka

Lidské vztahy jsou nesmírně složitá věc, což se naneštěstí nevyhýbá ani podnikům.

Začněme dnes krátkým příkladem z praxe. Před mnoha lety autor článku pracoval ve firmě, jejíž CEO měl extrémní nároky jedině na to, jak dlouho lidé pracovali. Sledoval, kdo přišel brzy a jak dlouho se zdržel, přičemž jediné, co ho zajímalo, bylo to, jak moc hodin trávili lidé v práci. Skončilo to tak, že namísto odměňování schopnosti tato vedoucí postava revanšovala toliko prázdné sezení v křesle.

A ještě nesčetné další podobné historky jsou přirozeně základem pro dnešní seznam:

1. Odměňujete špatné věci

Tím skutečně nejzákladnějším axiomem managementu by mělo být to, že co je uděláno, to je také odměněno. Po letech opakování v nejrůznějších příručkách se z toho tak trochu stává klišé, to však neztenčuje jeho pravdivost.

Identifikujete a zaměřte se jedině na to, co se počítá – výsledky! A určitě si nepleťte pouhou „aktivitu“ a „dosažení něčeho“.

2. Nenasloucháte

I když vám možná lidé v práci něco říkají, často to ani pořádně nevnímáte, jelikož CEO má sklony neustále něco a někdo vyrušovat.

Stát se lepším posluchačem ale není tak složité. Stačí vypnout upozornění na e-maily, zavřít dveře, uspat monitor a je to. Pak už jen zaměřit pozornost na osobu před vámi a problém vyřešen. Když věnujete někomu 100 % své pozornosti, můžete se vsadit, že si toho všimne a bude si toho považovat. Navíc, lepší podmínky pro komunikaci urychlí interakci.

3. Nevšimnete si, co lidi dělají

Řada lidí z managementu věnuje pozornost určitým lidem tak, jak moc je mají v oblibě na osobní úrovni. Snadno pak dojde k situaci, kdy se budou zdát zásluhy podobné osoby větší prostě jen proto, že s ní jste více času. To by však určitě nemělo zlehčovat úspěchy jiných.

Prvotřídní práce se nemusí nutně odehrávat jen a pouze pod vaším dozorem. Někdo pracuje lépe bez šéfa dýchajícího mu na krk a čekajícího jako sup na chybu zaměstnance.

Ale nikdy, opravdu nikdy se nenechte „vtáhnout“ do osoby, jenž pouze přitahuje pozornost a tedy je pouze lepší po stránce promoční a nikoliv nutně i pracovní.

4. Váš přístup není pozitivní

Pan Honza je podnikatel, který si neustále stěžuje na své zaměstnance a jak strašní jsou při péči o zákazníka. Snižuje každou jejich sebemenší snahu a potom se diví, že jednají se zákazníky mizerně. Celá ironie mu ale stále uniká, zdá se…

Přístupy jsou nakažlivé (určitě to znáte, na někoho narazíte, kdo vás třeba po ránu rozesměje nebo otráví a vydrží vám to většinu dne). Dobří manažeři jsou si vědomí tohoto lidského faktoru a zbytečně kolem sebe nešíří deprese. Všimněte si, že ti nejlepší vůdci v dějinách vždy manipulovali s pocity. A ty mohou být jak negativní, tak i pozitivní.

Abychom to shrnuli, jestliže se nechováte slušně ke svým zaměstnancům, pak se nemůžete divit, že oni přejímají tento přístup právě pro interakci se zákazníkem.

5. Neumíte mlčet

Jsou jisté typy informací, o nichž musí dobrý CEO mlčet a tím nemáme na mysli, kolik kdo vydělává. Spíše je dnes problémem ochrana soukromí osob, jenž nesmí být brána na lehkou váhu. Řešit tedy mimo firmu podobné intimní detaily není určitě dobré.

Něco jiného je ale probírat s lidmi z HR nové kadety na jistou pozici a zcela jiného zase šířit drby, že osoba A. B. byla v minulé práci u psychiatra kvůli přepracování.

Taktéž je třeba si uvědomit, že lidé podvědomě věří těm osobám, jenž jsou důvěryhodné i mimo práci. Jinými slovy, pakliže je někdo mimo práci „kecka“, jen těžko ho práce této vlastnosti selektivně na 8 hodin denně zbaví.

Zdroj: entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články