5 náznaků, že potřebujete nové logo


Nedávný shon okolo Yahoo měnícího každý den logo nám opět připomněl, jak důležité je, aby každá firma měla logo a design, jenž ji dokonale reprezentuje

Zde je pak pětice nejčastějších situací, do nichž se běžně malé a střední podniky dostávají a jenž indikují potřebu loga nového:

1. Vaše logo se špatně adaptuje na moderní média

Pakliže bylo vaše logo zhotoveno před 15 lety ve vaší garáži, nemusí nyní vypadat dobře na webu a moderních sociálních médiích typu Twitter.

Vaše logo možná během let vypadalo dobře ve Zlatých Stránkách, v papírovém časopise apod., nicméně, business se dnes vede i na dalších frontách, takže je nutné, aby po této stránce bylo vaše logo univerzální.

Základní otázkou by mělo být, zda se vaše logo může zvětšit i zmenšit a stále si zachovat čitelnost. Také byste se však měli dotázat i na věci následující: Vypadá dobře v ČB? Dá se z něj udělat ikona? Dá se zmenšit na tlačítko v mobilní aplikaci? Za oné konstelace, že bude převládat odpověď „ne“, je čas promyslet nové logo.

2. Vaše logo nereprezentuje váš aktuální business

Během času se vše rozvíjí a business není výjimkou. Není neobvyklé, začít s jednou službou nebo produktem a skončit po letech někde úplně jinde. A tento růst a diverzifikaci by mělo odrážet logicky i vaše logo.

Logo není o tom, kde vaše firma byla v minulosti, ale přesně naopak – mělo by hovořit o přítomnosti a mírně i o budoucnosti.

Firmy typu Apple se staly světovou legendou právě proto, jaký důraz věnují designu a vždy pamatovaly i na to, že logo musí jít s aktuální firemní politikou takříkajíc ruku v ruce.

3. Vaše logo jste dělali svépomocí

Když jste začínali, možná tehdy stačilo, že se logu věnoval váš známý, co uměl s nějakým grafickým editorem, ovšem dnes by se mu měl věnovat profesionál.

4. Vaše logo není tak lákavé jako logo konkurence

Moderní stránky typu Yelp zajistily, že je business ještě kompetitivnější, nežli býval a to i v oblastech, na něž by lidé z branže ještě před desítkou let ani nepomysleli. Pokud se zde vaší konkurenci daří a vám ne, pak se nejprve podívejte na jejich logo. Když bude pohlednější a přitažlivější, evidentně dozrál čas na změnu i u vás.

Pokud si ani tady nejste jisti, srovnejte sociální média vaše a u konkurence. Když mají více fandů a následovníků, pak je podle všeho čas na nový design i u vás.

Nepodceňujte nikdy dopad dobrého designu.

5. Vaše logo je příliš komplexní

Možná tomu málokdo bude věřit, ale dle odborníků je aktuálně doba i trend takový, že firmy spějí spíše k logům jednodušším. Všelijaké gradienty a přechody nyní působí nemoderně a navíc se ne zrovna ideálně přenáší mezi různými typy médií.

Zkuste tedy místo loga komplexního, použít u nového maximálně tři barvy a maté zhotovení neodrážející světlo.

Mimochodem, dobrým indikátorem jednoduchosti je prý i to, když jde vaše logo použít i na pozadí jako vodoznak a stále je dobře rozeznatelné.

Zdroj: entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články