5 společenských úkroků, jakým se přes svátky vyhnout


5-reputation-missteps-avoid-during-holidays

Během roku se lidé z vedení zaměřují převážně na to, co mají – stavění týmu, rozšiřování značky i reputace, přičemž musí samozřejmě respektovat i potřeby a nároky svých zákazníků. Naneštěstí to ale pro řadu z nás vypadá tak, že během sezóny zimních svátků zapomeneme na dlouhodobou vizi a pak to podle toho i dopadá…

Každá ze zkušeností je možná unikátní, to ale jistě neznamená, že zde v chování lidí nenajdeme určité společné jmenovatele. Navíc, období cca listopadu až ledna je čas, kdy je často potřeba dohonit všechny resty, udělat závěrky, inventury a podobné radovánky. Je to i čas, kdy dojde k přechodu firmy do nového roku, jenž by měl proběhnout optimisticky, ale zase ne příliš.

Jakým drtičům reputace se tedy přes svátky jednoznačně vyhnout?

1. Nebuďte někým, kým nejste

Vaše reputace a přístup ke značce vás profiluje určitým stylem, jímž pak působíte na okolí. Prezentovat se jako důvěryhodný, přímý, ke spolupráci ochotný a inspirující je sice fajn, ale stačí jedna maličká chybka a rázem je vše na začátku. Sezóna konce roku není dobrý čas na rapidní změnu osobnosti, z níž by přímo sálalo, že to ve skutečnosti tam vespod nejste vy. Raději se soustřeďte na to, být férový na lidi, co vám věří.

2. Vyvarujte se příliš ležérním online konverzacím

Poté, co do sebe člověk hodí nějaký ten svůj oblíbený drink typu grog na jakékoliv akci, většinou vidí většinu firemních problémů a lidí ve zcela novém obraze. A aby toho nebylo dost, „ovíněná“ mysl má o to větší nutkání se o své názory podělit a je jedno zda veřejně nebo online. Držte se proto od klávesnice i mobilu, jinak to nemusí skončit pro vaši reputaci dobře! Nejste neviditelní a i ti nejlepší profesionálové jsou denně z firem vyhazování na základě toho, co někde plácli online.

3. Na oslavách stále držte opratě

Určitě je přínosné využít nějaké akce k tomu, aby se zde člověk potkal se svými kolegy či dokonce přáteli a je to samozřejmě i výborná příležitost k tomu, rozšířit si trochu adresář, ale nenechte se tím unést a aspoň jednou v roce se opravdu pokuste neřešit pracovní věci. Je třeba taktéž dávat pozor na spotřebu alkoholu a následující přehnané sdílení soukromých věcí o firmě s třetí stranou.

4. Pamatujte na vděčnost

Konec roku je ideální čas na to, veřejně poděkovat online následovníkům, kolegům, přátelům, klientům, strategickým partnerům a tak podobně. Všichni tito lidé vás nepochybně počas celého roku podporovali, takže jim tuto podporu nezapomeňte vrátit. A nejde tu až tak o formu – byť i jen pouhý e-mail stále naznačuje, že jste si vzpomněli.

5. Nezapomínejte na větší obraz

Je snadné se mezi proslovy nechat unést a zapomenout na tzv. větší obraz, takže pamatujte na to, že tu jde hlavně o reputaci firmy, jíž jste součástí a kterou prezentujete, nikoliv o zvýšení vaší osobní pověsti. Vždy proto prezentujte (a speciálně na veřejnosti) svým chováním a názory to, o co firma usiluje a o co jí jde především (ne, tím opravdu nemáme na mysli někomu na večírku nutit poslední produkt…)

Zdroj: Entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články