5 tipů pro dokonalou Landing Page


Jestli něco platí na 100 %, pak fakt, že ve světě internetového businessu, SEO a desítek dalších online technologií se nevyplácí podcenit návrh vašich stránek. A u čeho více by to mělo platit, nežli u stránky sloužící jako brána k vaší nabídce – landing page. Landing Page má za úkol podat návštěvníkovi informaci, kterou potřebuje a v nejlepším případě návštěvníka zkonvertovat

Vstupní stránka – landing page – určité firmy nebo produktu obvykle vznikla za jedním podstatným účelem: prodání oné věci nebo služby světu. Je poměrně jedno, jestli je to e-mailové předplatné, stan nebo e-book, vždy vám půjde o to samé – nebudete chtít nic menšího, nežli to, aby u vás zákazník již zůstal a dokončil svůj obchod.

Jde vám o dobrý návrh, protože jen tím zajistíte, že zážitek návštěvníka bude pozitivního rázu. Je chybou nechat zákazníky váhat nebo je nechat nejisté v tom smyslu, že neví, o co tady vlastně jde. Maximální počet prokliků dosáhnete pouze s dobrým designem.

Tipy ke zkvalitnění jsou ale překvapivě snadné:

1. Začněte s nadpisem

Takto vaši návštěvníci poznají, že jsou právě u vás. Jestliže zákazník zvažuje, jestli je na nějakém soukromém blogu nebo firemním e-shopu, zjevně jeho majitel neprovedl vše, tak jak měl a nezdůraznil logo webu. Jistě uznáte, že dívat se na adresní řádek v rámci poznání toho, kde to jsme a říkat si přitom: „Že já radši nešel na web X.Y.“ není pro váš business ideální…

Landing-Page-Design-4

2. Užijte podnadpisů k popsání nabídky

Když je jasné, kdo kde je, pak nastal čas, popsat mu v bodech i to, co u vás vlastně nalezne (a proč by potažmo měl být nakupující rád, že skončil právě u vás). Bude na vás, svoji návštěvu ujistit, že nemohli přijít na lepší místo. Ale pozor, vyhněte se zde obvyklým marketingovým tlachům s „nej“ stokrát jinak a místo toho buďte spíše seriozní, zákazník totiž není hlupák.

themisto-lp

3. Navigaci zredukovat na minimum

Existence vstupní stránky je kvůli jediné věci a tuto se vyplácí zredukovat na minimum nutných kroků. Moderní názor na věc rovněž tvrdí, že byste měli zrušit i veškerou další navigaci na ostatní části webu. Stará verze názoru tvrdila, že je lepší ji tam nechat, aby se zákazník mohl podívat dále i na jiné produkty a služby. V čem je tedy rozdíl? U nové verze nepoužít u vstupní stránky žádné další matoucí navigace, protože pokud bude její obsah úspěšný, zákazník se vrátí sám zase pro jiný produkt či službu.

geico

4. Obrázky ilustrujte nabídku

Jen menšina lidí má ráda texty a čtení, proto této lidské vlastnosti určitě přizpůsobte i svoji vstupní stránku. Text podržte jen na tom nejdůležitějším a raději použijte relevantní obrázky. Nejde vám jen o to, uchopit zákazníkovu pozornost, ale i o grafické doprovodné vyjádření vaší služby nebo produktu. Když to však neuděláte dobře, pouze zákazníkovu pozornost odvedete od věci jinam.

startup-landing-pages

5. Upravte si tlačítko “Objednat”

Jestliže se zákazník nad vaší vstupní stránkou zastavil a začal zkoumat, kde je tlačítko „Objednat“, evidentně jste mohli při jejím návrhu být ještě o chlup lepší. Tlačítko musí ze stránky přímo vystupovat a není špatnou ideou ani to, popsat jej něčím jiným, nežli co tam bývá standardně: „Získejte k objednávce další e-book zdarma“ je pro zákazníka jistě zajímavější, jak prosté „Klikni zde, občane!“.

just_landed_full

Klíčem k vytvoření dobré vstupní stránky je její jednoduchost a přehlednost, nikoliv přeplácanost.

Zdroj: zddesignagency

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články