5 zásad, jak vytvořit kvalitní logo


logo-stand-out

Vaše logo bude první vizitkou firmy, jíž vaši potenciální zákazníci uvidí a tedy i takovou věcí, jíž si lidé určitě zapamatují. Jistě tedy budete souhlasit že výsledek jeho návrhu a tvorby musí být jedním slovem dokonalý.

Ta nejlepší loga spojuje několik společných věcí nicméně.

1. Jednoduchost

Klíčovým prvkem řady kvalitních log je překvapivě jejich jednoduchost. Vezměme si třeba Apple – dříve mělo v logu duhu a dnešní je jednobarevné či pouze s pár odstíny šedé. Logo je snazší k přečtení a Apple si ho nezvolil takto náhodou. Naše podvědomí je totiž nastavené tak, že čím snáze lidé něco zpracují, tím raději to mají. Dobrými příklady pravidla v akci jsou i Coca-Cola, IBM, …

2. Značková konzistence

Logo komunikuje směrem k zákazníkovi věci o vaší firmě, takže musíte zajistit, že jeho design bude sedět do celkového sdělení vaší firmy. Opět si vezměme Apple: duha před lety symbolizovala volnost a svobodu, moderní logo je zase více uhlazenější a futuristické, jak se na moderní firmu sluší. IBM má logo podobné, ale temnější, zato Apple se snaží působit i zde veseleji

3. Zapamatovatelnost

Pod tímto faktorem se rozumí, jak snadné je pro zákazníky, vyvolat si vaše logo – když je zapamatovatelnost vysoká, šance na opakovaný návrat zákazníka rovněž. Bod 1. obvykle souvisí právě s 3., nicméně i to neplatí na 100 % – v logu musí být něco, co člověka přinutí si ho zapamatovat.

4. Mimořádnost

Mimořádnost loga je to, co jej činí zajímavým a originálním, co se prostě postará, že nezanikne mezi jinými logy na trhu. Jako zavedená značka to již nepotřebujete tak moc, ale začínající a o proražení usilující firmy by to měly zvážit.

5. Testování trhem

U skutečně špičkových log se nevyplatí spolehnout pouze na svůj cit a zkušenosti, ale je vhodné rovněž uspořádat průzkum trhu. Po předhození potenciálního loga komunitě se dá upravit ještě leccos, po oficiálním startu to již není ideální… Vyplatí se proto, obětovat pár stovek na nějaký podobný průzkum, popř. si jej udělejte sami.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články