7 způsobů, jak se ujistit, že vaše marketingové e-maily čte co nejvíce lidí


E-maily jsou dnes komunikačním kanálem, který vás nespojuje jen se světem internetu, ale je to i přímá linka nalézající se mezi vámi a potenciální konverzí. Spousta lidí od marketingu dnes ještě stále hřeší na to, že posílá e-mail jeden univerzální, ovšem časy se nám změnily – lidé jsou náročnější, je těžší být úspěšný a váš e-mail proto musí být sofistikovanější.

Podobné zprávy se dnes navíc ani zdaleka nemusí číst za PC nebo notebookem, lidé mají stále více tabletů a smartphonů, o jiných gadgetech ani nemluvě. Pro všechny případy je ale situace stejná, když někdo otevře vaše sdělení, máte jen pár vteřin na to, abyste ho zaujali a „spojili“ se s ním.

Jak tedy dosáhnout co největšího úspěchu v kampaních?

1. Segmentujte

Jeden univerzální e-mail pro celý váš e-mailový adresář, to není věc, která by dnes měla moc šancí. Váš e-mail má šanci oslovit různé typy zákazníků jinými cestami a vaše tažení by toho mělo využít. Máme na mysli konkrétně to, že by se váš seznam měl rozdělit minimálně do 4 sekcí: noví lidé, delší dobu bez odezvy, první adresáti, opakovaní adresáti, případně si můžete přidat i pár vlastních na základě libovolného faktoru. Tak či onak, každá ze skupin vyžaduje trochu jiný text a přístup.

2. Postavte vztah

Lidé jednoznačně preferují komunikaci s jiným lidským tvorem, namísto virtuální firmy bez tváře. Odešlete proto svůj text od jedné osobnosti u vás k jiné na druhé straně. Ujistěte se tím pádem u více lidí, že je e-mail adresován všem lidem jménem, namísto univerzálních firemních boxů. Tímto dáte vzniknout dojmu jistého zosobnění čišícího z chladu elektronické komunikace.

3. Napište předmět, co prodává

Lidé při prohlížení e-mailů jen tak letmo kontrolují předmět, takže byste si měli být jisti, že zrovna ten váš zaujme na první pohled. Můžete se při jeho formování vydat více směry, ovšem jednoznačně byste se měli vyhnout výhrůžkám, urážkám, popř. natolik špatným nadpisům („!!! Pozor !!!“), že je někdo otevře čistě omylem. Při hledání zrovna toho vašeho úspěšného stylu, který zabere, je dobré si pamatovat, že lidé typicky otevírají e-maily, jenž oslovují jejich zájmy.

4. Časování je vše

Jistá studie od Experian Marketing Services ukázala, že nejlepší open-rate je mezi 20-24 hodinou, víkendy mají také dobrý open-rate a navíc i nejmenší objem e-mailů v cizí schránce. Jak vidíte sami, stačí chvilku počkat, upravit načasování a osoba, jenž by e-mail dříve jen znuděně smazala jej nyní aktivně otevře.

5. Používejte oddělené testování

Díky A/B testování budete obratem schopni zjistit, jaké techniky zrovna pro vás fungují a jaké nikoliv. S touto metodou se dá rovněž snadno otestovat, jaký předmět byla jasná špička a co lidi zaujalo méně nebo v jaké hodiny se vyplatí posílat a kdy čekat.

6. Buďte slušní

Jakmile jednou začnete spravovat seznam e-mailových adres, je potřeba s ním zacházet zodpovědně. Snažte se omezit počet e-mailů na nutné minimum a vždy k nim přidejte i volbu pro vyřazení ze seznamu. Podobně seriozní přístup by vám měl zajistit, že lidé si e-mail (aspoň občas) přečtou namísto toho, aby jej rovnou hodili do koše.

7. Zosobňujte

Amazon nám v této oblasti budiž skvělým příkladem, právě on je totiž znám jako prototyp firmy, jenž rozesílá e-maily vytvořené vždy pro konkrétní osobu na základě její nákupní historie. I když na podobné věci možná nemáte zázemí nebo prostředky, stále to neznamená, že byste svoje e-maily nemohli co nejvíce zosobnit. Existují dnes pro to samozřejmě i nástroje (jako třeba HubSpot), jenž mění obsah e-mailu dynamicky podle toho, jak se subjekt choval, co kupoval, … Vedle textu umí pracovat i obrázky (dost svede i click-through místa).

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články