Co je content marketing a komu může pomoci?


Lidé jsou stále více přesyceni nabídkou zboží a služeb, otráveni klasickou reklamou v médiích, kterou většina už ani moc nevnímá. Podnikatelé se musí mnohem víc snažit, aby své zákazníky upoutali, vytvořili si s nimi vztah a získali jejich důvěru a loajalitu.

 

 

Obsahový marketing pro konkrétní cílové skupiny

Obsahový marketing je ideální k získávání zájmu a důvěry potenciálního zákazníka. Ten má nejdříve možnost zdarma vyzkoušet, seznámit se, získat užitečné informace a návody. Pokud ho nabídka zaujme, tak si produkt koupí a doporučí dál. Na rozdíl od klasické neadresné reklamy v médiích (tisk, televize, rozhlas apod.), která je navíc velmi drahá a mohou si ji dovolit jenom velké značky, obsah může být zaměřen různé konkrétní cílové skupiny (vyznavači nějakého sportu, fanoušci hudebního žánru atd.) a může být vytvářen i velmi levně.  Když se podaří vytvořit silný, zajímavý a užitečný obsah, pak ho budou fanoušci ochotně sdílet.

Content marketingová strategie

Možností, jak uchopit obsahovou strategii, je mnoho. Důležitá je provázanost mezi jednotlivými tématy, médii a skupinami. Jedno téma se dá přizpůsobovat konkrétním adresátům, propojit online svět s offlinem. Obsah nejsou jen texty, ale také videa, infografiky, obrázky, nabízí se propojení s různými zajímavými partnery na netradičních místech. Prodej techniky lze podpořit recenzemi, návody, videoinstruktážemi, sportovní potřeby se dá propagovat reportážemi z akcí, rozhovory se známými sportovci, rozpisy tréninků apod.

Zábavné a kreativní zpracování obsahu

Na rozdíl od reklamní kampaně, která je časově omezená, je content marketing dlouhodobý proces a nepřináší výsledky hned. Ve virtuálním prostoru je třeba propojit mezi sebou různé internetové stránky se sociálními sítěmi (Twitter, Facebook, LinkedIn, Youtube, Pinterest atd.). Velký potenciál mohou mít speciální stránky, které komunikují fanoušky nebo přímo obsahují aktivními aplikace – měření výkonů, sdílení úspěchů, návodů, receptů, fotografií z cest atd., a umožňují rovnou sdílení na sociálních sítích.

Pro koho se obsahový marketing hodí

K vytváření kvalitního obsahu je třeba mít čas, lidi, potřebnou techniku a hlavně nápady (nebo peníze na zaplacení služeb agentury). Obsah se musí vytvářet pravidelně, pokud má do něj patřit i video, infografiky apod., je třeba mít i vybavení a zkušenosti, aby mohl vzniknout zajímavý příspěvek. Na druhou stranu, tam kde jsou nápady, tam se může obsah dělat klidně doma na koleně a klidně i zadarmo nebo s velmi malým rozpočtem.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články