Eshopů je v ČR stále více


Internetové nakupování zažívá v posledních letech skutečně obrovský boom. Nejenom že spotřebitelé většinu věcí dokážou snadno nakoupit z pohodlí domova, ale tento rychle se rozvíjející obor se mnozí podnikatelé snaží využít ke svému prospěchu.

O tom svědčí i fakt, že počet eshopů se v loňském roce pohyboval na čísle 37 000, a v tom letošním se opět očekává, že toto číslo vzroste. A to i přesto, že řada nových internetových obchodů jenom málokdy vydrží déle, než jeden rok.

Snadné založení

Důvodem takového stavu je především velmi snadný vstup do tohoto odvětví. Zatímco v minulosti bylo nutné si vlastní řešení buď nechat naprogramovat, nebo využívat drahých pronájmů, dnes je situace zcela jiná. Ačkoliv pronájmy stále zůstávají, jejich ceny klesly i na několik desítek korun měsíčně, což mnohým lidem umožní začít doslova bez jakéhokoliv kapitálu. Tyto možnosti doplňují různá free řešení jako OpenCart či Prestashop, která jsou distribuována volně, a tak jich může využít každý, kdo touží po internetu prodávat také.

Zákazník z tohoto stavu nemusí vždy profitovat

Nové eshopy na našem trhu samozřejmě zvolí jednu z nejjednodušších strategií, a to je boj cenou. Na jednu stranu se to může zdát výhodné pro zákazníka, jelikož u nováčka může nakoupit za ceny, které by v minulosti jenom těžko našel. Bohužel drobnou nevýhodou je již zmíněná „úmrtnost“ eshopů. Zatímco radost z výhodné koupě po pár dnech přejde, zlost z komplikované reklamace u obchodníka, který již neexistuje, může vydržet i několik týdnů a měsíců. I to mohou být důsledky nákupu zboží u nováčků, kteří vstoupí do tohoto odvětví s vidinou obrovských zisků, ale realita je často zcela jinde.

Rychlé vystřízlivění ze snu

V internetovém byznysu zkrátka lidé vidí potenciál, a proto je tou nejsnadnější formou právě internetový obchod. Zvláště, pokud umožní napojení na data dodavatelů, kdy se veškeré skladové zásoby automaticky aktualizují, a samotné objednávky mohou být dodavatelem také vyřizovány. Ačkoliv to vypadá lákavě, provoz eshopu není nic jednoduchého, a vzhledem k aktuální konkurenci se zisky rozhodně nebudou pohybovat v takových hodnotách, jak očekáváte. Však se stačí podívat do některého z porovnávačů, kde se o prodej jednoho kusu zboží pere 50 – 100 jednotlivých obchodů. Jenom těžko mohou všechny prosperovat.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články