Facebook pracuje na VIP-Only aplikaci


VIP aplikace pro celebrity, o níž zdroje tvrdí, že je aktuálně již dokončena a testována v praxi na malé skupince známých lidí, v kostce řečeno nechá celebrity (nebo jejich správce podobných věcí), snadno monitorovat komunikační kanály na Facebooku (ohledně řečí o dané osobě samozřejmě) z mobilního zařízení. Odsud mohou hvězdy odpovídat fanouškům, zapojovat se do diskuzí, postovat fotky apod., no zkrátka, stát se součástí konverzace.

Projekt se však ještě nachází v docela časném stádiu a je zcela evidentní, že je to ze strany Facebooku další snaha, jak motivovat celebrity ke sdílení většího množství obsahu, což je věc užitečná na více frontách a pro všechny strany, určitě se ale bude nacházet na čelních pozicích i snaha, odklonit nějaké to postování od Twitteru k sobě.

Celá idea je prostá a jednoduchá, takže by ji měla pochopit i ta nejjednodušší celebrita – stačí třeba změnit status nebo vydat večer prohlášení o návštěvě pozdní show v rádiu a rázem se okolo ní strhne smršť komentářů v závislosti na věcech, které se zde probíraly, kdo to jak okomentoval, proč má takové názory někdo atd. atd.

Aktuálně je situace taková, že na Twitteru mají celebrity svoje pole působnosti velmi přístupné a snadné, takže je zde velmi jednoduché monitorovat chat na jisté téma. Dá se tu i prohledávat sloupec odpovědí a pak přirozeně i kolektivně odpovídat.

Úplně přesně řekl ohledně věci mluvčí Facebooku webu AllThingsD následující: „Aktuálně testujeme některé mobilní funkce a vlastnosti zaměřené na malý objem veřejně známých osob a jejich fanoušků. Zatím je to test v rámci malé skupinky, ale jakmile se bude používat ve větší míře, určitě se podělíme o více detailů.“

Mimochodem, ať se Facebook snaží ohledně své aplikace jak chce, je třeba podotknout, že na trhu již podobné věci pro celebrity existují, ba co více, nejsou omezeny výhradně na Facebook, ale svedou leckdy navíc i Twitter, Instagram a Tumblr. Vnucuje se tedy logicky otázka, proč by někdo používal pětici klientů, když může mít jednoho?

V této oblasti nám v minulé době exceloval zejména Twitter, takže bude určitě zajímavé sledovat, jak moc se podaří tomuto novému počinu nahlodat jeho oblibu. Vše to ale pochopitelně zapadá do posledních trendů na Facebooku, který již s Twitterem srovnal krok i na jiných místech – Hashtagy, Trending Topics, Embedded Posts, … Musí se ale jistě nechat, že pro jasnou sociální jedničku na trhu by byla z její strany ostuda, kdyby nenabízela minimálně totéž, co Twitter.

Zdroj: allthingsd

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články