Honza Pospíšil: Ten, co rozdával 10 milionů korun


Honza Pospíšil chtěl rozdat 10 milionů

Na začátku tohoto měsíce jsme Vás informovali o tajemném Honzovi Pospíšilovi, který chtěl Čechům rozdat 10 milionů korun.

V článku jsme Vám slíbili, že celou situaci i nadále sledujeme a proto přinášíme aktuální informace o celé kauze, které nám přijdou hodně zajímavé, ale zároveň i očekávané. Na Facebooku se totiž objevila skupina lidí, kterým Hozna Pospíšil dluží peníze.

Jak to probíhalo?

Připomeňme si v rychlosti projekt HonzaPospisil.cz. Neznámý Honza Pospíšil, s bydlištěm na Václavském náměstí (dle registrátora domény – Wedos), na této doméně provozoval internetovou prezentaci, na které nabízel všem lidem, kteří mu pošlou na účet peníze, zdvojnásobení vkladu. V praxi to tedy mělo vypadat tak, že Vy pošlete Honzovi 1.000 Kč a on Vám nazpátek pošle 2.000 Kč. Celý projekt se pak prezentoval jako reklamní kampaň a po celém internetu se spekulovalo o co vlastně jde (nový operátor, nová banka, politická strana atp.).

Co teď?

Tajemná Honza Pospíšil byl i na Facebooku (nyní byla však jeho stránka zrušena – jestli jí zrušil on nebo Facebook – to nevíme), na kterém měl pozitivní komentáře. Skutečně tedy několika lidem zdvojnásobil částku, kterou mu zaslali na účet. V článcích na různých internetových serverech i novináři potvrdili, že vklad stokoruny byl opravdu zdvojnásoben do několika dnů na dvě stě korun. My jsme to nezkoušeli.

Po několika dnech rozdávání však Česká spořitelna i ZUNO Bank, u kterých měl Honza Pospíšil vedena svá konta, se rozhodly, že účty Pospíšila zruší. Během tohoto období však asi dále lidé posílali peníze, na které se již nedostalo.

Honza Pospíšil na svém webu napsal, že celou situaci řeší s oběma bankami i Policií ČR. Znovuzprovoznění účtů tedy neproběhlo a nyní je na Facebooku stránka „Honza Pospíšil nám dluží,“ na které jsou lidé, kterým Honza Pospíšil dluží peníze.

Na svých stránkách aktuálně vyzývá lidi, kterým se nedostalo vracení a ani zdvojnásobení částky, aby transakce reklamovali u svých bank dle obchodních podmínek. Méně výraznější je pak heslo: Škoda, ale já se nevzdávám.

Jak to tedy chápat? Už víme, že reklamní kampaň nějakého velkého subjektu to asi nebyla (pokud ano, tak velmi amatérská), ani za tím nestál projekt ChytrýHonza.cz, jak se zpočátku mohlo zdát, protože na celé kauze se projekt přiživil obdobnou soutěží, ve které rozdával peníze. Nabízí se tedy otázka, zda opravdu nešlo o podvod…

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články