Jak na stanovení prodejních cen


Ačkoliv se stanovení prodejních cen může zdát jako poměrně jednoduchý proces, kdy zkrátka k cenám od dodavatele přidáte určitou marži, rozhodně to není až tak jednoduché. Většina lidí při tomto procesu nehledí na své reálné náklady, ale pouze na ceny konkurence, a podle té upravuje ty své. Právě to je však nejhorší možná cesta, jak se dostat do problémů. Ačkoliv je nejsnadnější bojovat právě cenou, ne vždy je to dobrá volba – zvláště, pokud nemáte skutečně dostatečný kapitál.

Zohledněte vratky, reklamace i výměny

V prodejní ceně jednoho kusu zboží by mělo být zohledněno i to, kolik zásilek se vám průměrně vrátí, kolik reklamací a v jaké hodnotě měsíčně máte, či kolik máte nevyzvednutých zásilek. Právě to jsou ty základní atributy, podle kterých byste měli kalkulovat. Může být sice pěkné, že jste několik procent pod prodejní cenou konkurence, ale jakmile zohledníte všechny měsíční náklady, vyjde vám, že jste si vydělali pár stovek. Můžete tak zkusit vrátit ceny na vyšší hodnoty, ale vzhledem k tomu, že všichni vaši konkurenti snížili na vaši úroveň, již těžko najdete zákazníky. A to pouze vlastní vinou.

Neohlížejte se na konkurenci

Při cenotvorbě si tedy nejprve stanovte vlastní ceny, vlastní limity a vlastní hranice, pod které zkrátka jít nemůžete. A pokud se už k nim chcete blížit, dělejte to individuálně. Každé zboží je jiné, každé má jinou marži a každé může objednávat jiný typ zákazníků. To vše je třeba vzít v potaz ještě před tím, než možná vlastní eshop spustíte. Jedině tak si budete moci spočítat, zda je tento byznys stvořený i pro vás. To, že je zde eshopů více než dost rozhodně neznamená, že všechny z nich vydělávají. Věřte tomu, že z důvodu cenových válek tomu tak opravdu není. Tak nebuďte jako oni., Konkurence vaše účty nezaplatí. Ceny nastavte dle sebe, a bojujte lepšími službami. To je ta správná cesta.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články