Jak napsat dobrý blogpost v pouhých 30 minutách


write-blog-30-minutes

Když dnes přijde na veřejné vztahy, spousta lidí ještě stále věří bohužel tomu, že může po veřejnosti sáhnout s pomocí zaplacených reklam, čtenářů a podplacených novinářů. To je ale samozřejmě pravda jen napůl, nedochází jim již, že mnohem lepší cestou je sáhnout po vlastním firemním blogu, který to celé provede daleko lépe a přitom za takřka nulové náklady.

Firmy věnující se PR nebo distribuci digitálního reklamního obsahu mají jistě v moderním e-businessu své místo, ovšem použití blogu je dnes standardní postup, nemluvě o tom, že vám blogování nakonec bude podobnou firmou stejně doporučeno, takže s ním můžete začít rovnou a sami.

Psaní blogpostů chvíli trvá a je potřeba se nad tím trochu zamyslet, věnujte mu tedy svoji plnou pozornost a to za všech konstelací – ať již jste rostoucí start-up nebo jednotlivec, čtenáři je to vcelku fuk. Ale obraťme již pozornost k samotným tipům.

1. Vytvořte pro obsah kalendář

Jestliže blogujete jednou či dvakrát týdně, neuškodí si někdy sednout a za pomoci brainstormingu si vytvořit pár témat na měsíce dopředu. Je více než osvědčenou praktikou, zeptat se vašich potenciálních čtenářů nebo zákazníků, jaký typ blogu by u vás rádi viděli. Čím více potenciálních témat, tím snáze to celé půjde logicky.

2. Kategorizujte obsah

Jestliže nebudete věci (byť základním způsobem) třídit podle témat, brzy po vás zůstanou stovky a stovky blogpostů, v nichž nalézt něco bude pro návštěvníka na „Čestné Uznání“. Ale pozor, držte se přitom vždy kategorií poplatných pro váš business – nemá cenu, aby lokální živnostník psal o cenných papírech a naopak, i firma dělající SEO píšící o správných rozměrech trubek bude vypadat kapánek podezřele…

3. Začněte na postu pracovat minimálně týden dopředu

S tím, že si dejte celý týden na to, abyste věc dotáhli do skutečně prvotřídního stavu. No a když už si jej navrhujete, bývá dobrou tradicí, promyslet si i to, jak začne a logicky i to, jak skončí. Nepropadněte určitě ani kouzlu snahy o sdělení přílišného objemu informací (nemá cenu vše napsat hned napoprvé, že ano…), takže zařaďte proto do svého dílka raději i podnadpisy, odrážky a podobné přehledné věci.

4. Osobnosti, odkazy a linky rovněž nepodcenit

Důležitou součástí vašich blogovacích aktivit bude propojování s relevantním obsahem za pomoci linkování, popřípadě komentování cizích blogpostů (a ani u těch to bez odkazu přirozeně nejde). A proč se s nimi vlastně otravovat? Je to jistá nepsaná tradice internetu (nemluvě o mírném pozitivním vlivu pro Google) – nabídnout uživateli další obsah (ideálně z domácí zahrádky) ještě před tím, nežli dočte stávající.

A když už o někom píšete, firmě nebo jednotlivci, uvádějte jej plným jménem, mnoho lidí i firem používá služby sledující svoje iniciály a tohle je k vám přitáhne.

5. Vyhraďte si „odpočinkový“ čas na psaní

Pár dní předtím, nežli bude váš další kousek „live“, vyplatí se věnovat pár minutek i tomu, na kdy si vyhradit čas, kdy vás nebude nic vyrušovat a vy budete mít čas dotvarovat jej k dokonalosti. Jelikož jste už o základní formě přemýšleli, podržte se jí a za nějakých 30 minut byste měli mít cca 700slovný blogpost.

Jen textové informace jsou chudé a pro oko nezáživné, je proto potřeba je okořenit screenshoty, tabulkami a podobnými věcmi (pozor však na legalitu a objem). Když na blogování využijete čas přidělený na kávu, dojíždění nebo chvíle před usnutím, brzy zjistíte, že celý proces není ani vůbec tak strašný, jak jste si zprvu mysleli a že je to celé naopak jaksi podivně přitažlivé a vy se na psaní těšíte.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články