Jak přesvědčit zaměstnance ke změně


apple

Změna je většinou považována vedením za dobrou věc, ale minimálně jedna otázka s ní spojená je nepříjemná – jak k ní přesvědčit i zaměstnance? Business bez změny nelze provozovat, jelikož jedině takto se lze trvale umístit na trhu na skutečně špičkových pozicích. Ale jak ji manažeři milují, tak ji zase zaměstnanci nenávidí. Abyste i u vás zajistili ku změně hladší přechod, nabízíme vám tento seznam slibující právě to.

1. Předveďte svoji vizi

Zaměstnanci by se měli jasnou a přehlednou formou dozvědět, co se ve firmě mění a proč. Ukažte lidem, kde je firma teď a kde zamýšlí být po změnách. A ujistěte se, že se každý dozví, proč je to pro firmu důležité – podepíše se to totiž pozitivně hlavně na jejich vlastní kariéře. Také je dobré, seznámit lidi s tím, jak vy sami změříte úspěch akce.

2. Úkoly personalizujte

Co se týče úkolů ohledně změn, tak ty by měly reflektovat přednosti každé ze zúčastněných osob. Když jsou lidé osobně motivováni k úspěchu, je dosažení cíle snazší. Během toho procesu se samozřejmě vyplatí sledovat všechny obvyklé pracovní poučky a zásady – jako třeba nenechat mistra na detaily dělat velká rozhodnutí apod. A každá osoba by měla vědět, jak právě ona konkrétně napomůže splnění projektu. Poté je čas nastavit měřitelné cíle a určit, kdo za ně bude odpovědný.

3. Následujte lidi

Správný businessman ví, že musí zůstat se zaměstnanci v kontaktu, když chce, aby jejich mise pokročila dopředu. Nechte tedy dveře otevřené. Když to nepůjde, zkuste aspoň e-mail nebo mobil. Je totiž dobré vědět o případných zádrhelích během procesu. To ale určitě neznamená, že budete řešit 100 % věcí u každého vy, spíše by mělo jít přirozeně o rozhodnutí nad rámec jejich pravomocí.

4. Odpor potlačit v zárodku

Motivovat některé typy lidí je velmi snadné, s jinými to jde hůře, no a u některých to nejde a nejde. No a podobně demotivované osoby potom mohou působit jako rakovina morálky pro ostatní. A z malého problému se rázem stane velký. Takovíto lidé by tam tedy určitě být neměli, pročež bude jistě lepší, převelet je jinam.

5. Připravte se na změnu změny

Stejně tak, jako běžní lidé vlastně nemají rádi změny, i vy, jakožto businessman často nezaznamenáte, že vaše vlastní změny nefungují tak, jak jste chtěli a plánovali. Pokud tedy máte na projekt správné lidi, vzali jste do úvahy jejich odezvu a stále nic, pak možná nadešel čas na změnu kurzu během procesu. V extrémním případě se může i zcela zahodit plán aktuální a volit nový.

Použít lepší plán zaměstnance, nežli je ten váš, to byste v žádném případě neměli vnímat jako prohru, ale jako vítězství, protože vám to jednak pomůže splnit projekt lépe a za druhé, je to ultimátním důkazem toho, že věříte v hodnotu zaměstnanců a nebojíte se jí dát férově přednost na svůj úkor.

Zdroj: entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články