Jak se chovat na Twitteru aneb 10 základních věcí zde


Je jedno, zda tweetujete jako jednotlivec nebo za nějakou firmu, pro oba případy existují jistá pravidla slušného chování, či také zákony, jichž se musíte držet. Tedy přesněji řečeno, měli byste, jelikož je to ve vašem zájmu.

Jde o to, že když se lidé nedrží správné twitteří etikety, stává se zde prostředí nepříliš příjemným a zbytečně to víří vodu v místech, kam se jde většina lidí uklidnit. Takže, tu je máme, nikoliv posvátné desatero pro Twitter:

1. Vždy přidávejte hodnotu – Nesmírně důležité je, aby vše, co snad vydáte, přidalo nějakou hodnotu do dne čitatele. Speciálně to platí pro firemní věci, ovšem ani jako jednotlivec nemůžete čekat, že někoho zaujmete, když u vás nebude, co číst. Jednu dobu to zde bylo dokonce natolik zlé, že řada jedovatých jazyků o Twitteru tvrdila, že je to místo, kde se dozvíte leda tak to, co měl kdo k snídani. Netahejte tedy Twitter, prosíme, zpět do těchto dní…

2. #Nepoužívejte #příliš #mnoho #hashtagů – #Vypadá #to #totiž #divně. Musíme snad říkat více? Ano, vlastně ještě jednu drobnost, za ideální počet hashtagů se pokládají 3-4 kousky.

3. Follow-back je šikovný, ale nikoliv nutný – Není špatnou ideou, sledovat vlivné uživatele nebo firmy z oblasti, jenž vás zajímá. Ale určitě není závazné, sledovat všechny, kdo sledují vás. Leckdy to totiž ani není v lidských silách.

4. Netweetujte jen titulky a odkazy – Ano, víme, že je to rychlejší a přehlednější, ale tak dnes funguje kdejaký internetový bot. Pakliže tedy chcete být skutečně čtení a šíření, je třeba, abyste nabídli i přidanou hodnotu: třeba z dotyčného článku vypíchli zajímavý citát. Výjimkou v tomto pravidle jsou snad jen novinkové a publikující organizace.

5. Lidé a firmy, které sledujete, o vás vypovídají – Teď nemáme ani tak na mysli, že s někým řeční na chatu o vaší osobě, ale to, že se dá poměrně snadno dohledat, jaký okruh věcí sleduje dotyčná osoba nebo firma. Mimochodem, sledovat zásadně všechny není řešení – nakonec, třeba na party si také pozvete jen pár vybraných lidí, že ano.

6. Žádné manuální retweety – Skutečně vrcholně seriozně působící subjekt na Twitteru musí dávat pozor i na fenomén známý jako manuální retweetování. Tehdy lidé prostě přidají před cizí tweet „RT“ a zkopírují a vloží cizí tweet-myšlenku. Řada lidí to ale vnímá jako krádež, takže je určitě dobrou praktikou, vyhnout se tomu vůbec.

7. Žádné automatické Automated DMs (Direct Messages) – Na Twitteru není ideální, dělat cokoliv automaticky, protože to ničí dojem z lidského kontaktu již tak omezeného strojem. Poslat někomu automatickou zprávu, o kterou nestojí a vbní informaci, jenž ho vlastně nezajímá, vám navíc určitě na okruhu známých nepřidá.

8. Vyhněte se zveřejňování po čase – Nastavování časů vydání pro tweety sice působí jako nesmírně praktická věc, mezitím se ale může stát další řada věcí nebo událostí, takže tweety pak budou působit nepřirozeně nebo vysloveně lživě.

9. Vyhněte se kritizování za každou cenu – Konstruktivní kritika nějaké věci, médií nebo něčeho neživého je přijatelná tehdy, když víte, o čem mluvíte (osobní zkušenost s produktem nebo službou namátkou), nicméně, kritizovat jednotlivce za jejich názory, to otevírá dveře do oblasti, kam nestojí za to se dostat…

10. Když věc vyžaduje napsání „Spoiler Alert“, raději netweetovat – Když totiž něco podobného napíšete zbytečně a bez důvodu, zaručeně něco někomu pokazíte.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články