Jak vypadat co nejlépe na vaší profesionální online fotce?


what-types-photos-should-you-share-linkedin

Důležitou součástí vaší online prezence je i vaše fotka, která by neměla chybět na žádné z opravdu vážně obchodně míněných sociálních sítí. Řada lidí si ovšem i zde plete pojmy a netuší, že profilová fotka nemá mít vůbec nic společného s co největší fotogeničností, ale s tím, jak vypadat co nejsolidněji.

K tomu, aby někdo chtěl v online formě vaši fotku, pro to stačí na internetu relativně málo – kupříkladu vystavit guest-post na blogu. A tím je určitě dobré začít, protože skutečná VIP fotka se vám pak bude dělat snáze, když již budete vědět, co by se na ní asi tak dalo zlepšit po kompoziční stránce.

Fotka, kterou se někde reprezentujete, by nikdy neměla působit, jako že ji druhá strana vyfotila někde v baru, na rohu ulice nebo před rodinným stolem v obývacím pokoji. Mnohé hřeší i na kvalitu, takže jsou rozmazané, příliš kontrastní, mají vyhnaný jeden z barevných kanálů (váš snímek tvoří mix barev červená, zelená a modrá – ano, to je ta slavná RGB zkratka – a ty musí být podány vyváženě) a vůbec, trpí desítkami neduhů, jelikož lidé mají tendence je fotit vestavěnými aparáty v mobilech. Jejich kvalita a optika jistě doznala v posledních letech příklonů směrem k lepšímu, avšak s polo-profi či profi zařízením se pochopitelně nemůže nic rovnat.

Dalším prohřeškem bývá, že lidé nejsou schopni ze snímku odstranit další věci okolo nich (manželka, domácí mazlíčci,…). Řekněte upřímně, již jste někdy viděli fotku nějakého manažera, na níž by bylo i useknuté rameno jeho manželky?

Kvalitní fotku na síť dnes potřebujete a to tím spíše, čím více jste na internetu aktivní. Jistě máte nějaký blog, firemní blog, profil na LinkedIn, … O článcích napsaných pro jiná média typu online časopisy ani nemluvě. Pokud po vás bude chtít internetový novinář dobrou fotku na svoji či firemní prezentaci, není to určitě věc, kterou byste měli odbýt a vyřešit co nejrychleji. Problém je, že špatná fotka (v jakémkoliv nejmenším detailu) posílá do světa jediné poselství – o amatérismu a neprofesionalitě, což je pro potenciální business katastrofa.

Nestaňte se proto ani vy oním typem člověka, jenž nebude schopen dodat druhé straně svoji čistou a decentní fotku hlavy.

1. Žádné selfie

Pokud jde o snímky spadající pod „selfie“ tak ty si ponechte pro sociální sítě typu Instagram nebo pro vaše osobní stránky na Facebooku. Profesionální fotka pro profesionální věci znamená jediné – i vy budete muset vyrazit za profesionálním fotografem.

A proč vlastně? Důvodů je mnoho, ale jistě vás všechny seznámení s nimi snadno přesvědčí, že je to ta nejlepší cesta: fotografická studia mívají různé typy pozadí s neutrální barvou + kvalitní neutrální nasvícení. A to ani nemluvíme o zkušenostech, jenž na vás uplatní, protože i váš profesionál dozajista bude schopný rozeznat a opravit případné vadné detaily (pár vlasů jinde, posunutá kravata, …).

Pokud jste profesionální řečník nebo jste zkrátka častěji před lidmi, můžete se taktéž i zeptat na cenu za více snímků, jelikož ti, kdo to myslí opravdu extra vážně si mohou změnit 1-2x oblek za jiný.

Pokud se fotíte vysloveně a pouze na pracovní profil, pak není ani špatný nápad nechat se vyfotit v prostředí, jenž je typické pro vaši práci (či místo zaměstnání anebo také hobby).

Až pak o vás někdo bude jednou online psát, rozhodně pro něj bude lepší, když bude mít z čeho vybírat namísto toho, aby fotka byla jediná. Nemusíte to přehánět samozřejmě, nejste modelka…

Focení na osobní stránku je jednodušší, můžete si tam dovolit prakticky vše, ovšem pro pracovní sféru se raději zdržte nápadů typu „vyfotím se se svým psem na gauči“.

Abychom to tedy shrnuli – potřebujete dobrou fotkou hlavy, nikdy se nefoťte sami, protože musíte hlídat velkou spoustu věcí a na chytrém mobilu je to často dost problém (nemluvě o jejich běžně vysloveně divném podání barev a podobných neduzích).

2. Tipy na dobrý snímek hlavy

Co u snímků vypadá nejlépe a neprofesionálněji? Zůstaňte u svých obleků u jednoduchých barev, proužky ani tečky raději nebrat.

Pokud nosíte brýle, pak si dejte pozor, ať se od nich neodráží blesk či světlo. Musíte najít vyhovující úhel, jenž stále vypadá normálně a přitom „neháže“ odlesky.

Jestli chcete opravdu vypadat co nejlépe, pořiďte si olej absorbující polštářky dostupné v každé kosmetice, lesk a barva vaší tváře pak bude růžově přirozená a nikoliv mastně odrazivá.

Fotky je lépe dělat tak, aby nebyly vidět ruce u obličeje, to je neprofesionální až staromódní.

Určitě ani náhodou neexperimentujte s neověřeným účesem zrovna tehdy, když se jdete fotit.

Lidé toužící vypadat opravdu naprosto dokonale i v tom nejmenším detailu si mohou najmout někoho na úpravu vlasů (a ženy i make-upu), jenž vás po každé změně šatů uvede do původní skvělé podoby.

Vyberte si fotografa, který vás nechá fotit tak, jak chcete vy a ne tak, jak chce on (tím nemáme pochopitelně na mysli dbání jeho profesionálních rad, ale spíše nucení pozadí či vaší pózy jaké nechcete apod.).

Na fotce by měl být mírný úsměv, nikoliv úplný od ucha k uchu a člověk by se neměl ani tvářit jako na pohřbu.

Zdroj: Entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články