Jak zlepšit váš marketing na sociálních médiích?


Sociální média se vyplatí malým i středním podnikům

Většina vlastníků malých businessů již ví, že důsledná pozornost věnovaná sociálním médiím se dlouhodobě vyplácí, pokud je ale někdo ještě stále na vážkách, pokusíme se ho dnes finálně přesvědčit.

Nejdříve si položme otázku, kde se dnes nalézají většinou malé podniky a nezisková sociální média? Na 85 % z nich je na Facebooku, 59 % na LinkedInu, taktéž 59 % na Twitteru a 47 % na YouTube.

A jak moc efektivní malé firmy a neziskové organizace shledávají existenci na podobných stránkách? Celých 82 % si chválí Facebook, nicméně jen 29 % z nich je nadšených LinkedIn, toliko 25 % Twitterem a jen 15 % YouTube.

Mimochodem, sociální sítě, to přirozeně není jen řečená čtveřice, ale také spousta jiných, nově se rodících, kde můžete na vznikajících komunitách leckdy slavit nečekané (a snad možná i větší) úspěchy. Namátkou Pinterest stojí za zmínku.

Ať již mají drobní podnikatelé a neziskové organizace názor na sociální média jaký chtějí, musí se jim nechat, že jako další kanál pro komunikaci se zákazníkem jej využívá docela již pěkných 82 % institucí a jen 18 % sociální média zatím nepoužívá. Čísla se ale ještě letos radikálně změní k vyššímu podílu přirozeně  – na 88 % subjektů totiž předpokládá, že sociální média budou ještě letos používat a pouze 4 % je přesvědčeno o tom, že oni nikoliv.

Když se tak daří sociálním médiím, vnucuje se otázka, proč se vlastně někdo drží dobrovolně zpátky? Na 43 % podniků si myslí, že je e-mailový marketing dostatečným způsobem, 40 % na to nemá prostředky, 31 % neví, jak na věc, 30 % si nemyslí, že je to ideální business a 13 % upřímně přiznalo, že neví, co by tam postovali.

Adopci sociálních médií do všech malých firem a neziskových organizací prý brání dle názoru majoritní většiny (21 %) hlavně onen fakt, že je to prý příliš časově náročné. Pro 18 % to zase není použitelné u jejich typu businessu. No a 15 % vůbec netuší, jak by sociální marketing užili.

Celých 54 % subjektů dále vyjádřilo touhu po pomoci se sociálním marketingem. No a 13 % jich zase postuje denně na Twitter, 10 % se denně věnuje LinkedIn a 24 % pro změnu denně postuje na Facebooku.

I ten nejzoufalejší podnik by snad ale určitě měl zvládnout postovat odkazy na všelijaké probíhající akce, slevy apod.

A jsou tu další zajímavá data: na 29 % institucí používá sociální média k tomu, aby se dostalo do kontaktu se špičkou ve své branži. A 8 % zase sahá k lokačním službám typu Foursquare, aby našly své zákazníky.

Jak to tedy celé shrnout?

Stále překvapivě vysoký objem malých firem a neziskových institucí tak nějak věci prostě neřeší a nechává se takříkajíc unášet tržním proudem, přičemž je aktuálně na trhu taková situace, že pro firmu bez kvalitního sociálního marketingu je to stav doslova „Za pět minut dvanáct“.

Soudíc dle mnoha faktorů navíc brzy nastane v sociálních médiích situace stejná jako před lety s internetem – firmy hřešily na to, že tam ještě nejsou a konkurent je, no a dnes? Dnes má stránky i ten nejposlednější domácí pivovar.

Zdroj: entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články