Případová studie: Jak zvýšit konverze webů?

Jak zvýšit konverze

Obsahový magazín ContentVerve.com čas od času zveřejní zajímavé články v podobě případových studií svých vlastních produktů. Již kdysi jsme na Webzoom publikovali článek, který se zaměřoval na příklady zvýšení konverze pouhou změnou barvy call-to-action tlačítka či jinou textovou formulací.

Dnešní případová studie je podobná a týká se zejména produktových výkonnostních stránek, které mají za účel jedinou akci – získat e-mail zákazníka. V tomto případě se jedná o landing page ebooku ke stažení. Co na takové stránce je důležité, aby přesvědčila návštěvníka na webu zanechat svůj e-mail a stáhnout si ebook?

  • Stránka by měla být čistá a jednoduchá
  • Na první pohled by mělo jít vidět, co stránka nabízí a co chceme, aby návštěvník udělal
  • Hlavní CTA button by měl být unikátní barvou, která nikde na webu není obsažena
  • Web by také měl co nejrychleji a nejeefektivněji sdělit informaci, proč si ebook stáhnout

A právě u posledního bodu je spousta možností pro testování. Co třeba nadpis (název ebooku) zvětšit? Co ten krátký popis ještě zkrátit? Co třeba vymyslet jinou a údernější formulaci? Možností je spousta a testovat můžete cokoliv. V ContentVerve rádi testují a proto zkusili otestovat jednou malou změnu na své landing page s ebookem.

Ebook - 7 Universal Conversion Optimization Principles

Ebook – 7 Universal Conversion Optimization Principles

Jak zvýšit konverze

Toto je aktuální podoba landing page, která vlastně splňuje ty základní věci, které jsme zmínili v úvodu. Vidíme brand, nějaký nadpis ebooku a důvody proč si ebook stáhnout. Spousta návštěvníků opustí weby proto, že je do několika vteřin pobytu na stránce něco nezaujme.

V ContentVerve na svůj web otestovali šikovný nástroj Eyequant.com, jenž odhadne směr pohybu očí návštěvníka a zvýrazní místa na webu, která mají návštěvníka zaujmout. Na obrázku níže vidíme, že návštěvníka zaujme nadpis ebooku, a poté se jeho oči zaměří na první výhodu, která je v jinak černobílé stránce zeleně zvýrazněna.

Čeho si návštěvník všímá ihned

Zde vidíme, čeho si návštěvník webu všimne ihned

Zkusme to formulovat jinak – lépe

Když už teď víme, že návštěvník si pravděpodobně přečte první výhodu, zkusme tuto výhodu nějak vyzdvihnout, formulovat ji lépe, zaujmout s ní tak, že návštěvník ebook bude chtít. V ContentVerve udělali jednoduchou změnou, jenž zapříčinila téměř devatenáctiprocentní nárust konverzí.

Formulace prvního bodu předtím:

Insights and experience from 4 years of research and over 350 A/B tests distilled into one 26-page free ebook

Formulace prvního bodu potom:

Read the book in just 25 minutes and get insights from 4 years of research and over 350 A/B tests

V prvním bodu autoři uváděli, že své čtyřleté zkušenosti sepsali do více jak 350 A/B testování, jenž jsou obsaženy v tomto ebooku. Je to zajímavé a jistě tato formulace nebyla špatná. Jak ji vylepšit? Věděli, že jejich kniha se čte pouze 25 minut. Proč to tedy nezmínit? Proč neříct lidem, že za 25 minut přečtou čtyřleté zkušenosti s více jak 350 A/B testování? To už je zajímavý důvod proč ebook stáhnout. Vy totiž objetujete pouhých 25 minut svého času a za to získáte studie profesionálů, kteří během několika let provedli spoustu A/B testování.

A/B testování probíhalo ve 20 dnech. Původní formulace na webu měla 43,20% konverzí, nová formulace 51,23%, což je nárust o 8%.

Závěrem

Na závěr snad můžeme říct, že A/B testování i různých maličkostí může zapříčinit velký nárust konverzí. Máte podobný web? Zkuste se nad ním zamyslet a zkuste podobný test. Možná i Vám se podaří zvýšit konverze pouhou malou změnou.

Relevantní články

  • Darango

    51,23 – 43,2 = 18,59 ?