Je content marketing důležitý pro vaše podnikání?


Content Marketing

V současnosti se na efektivní oslovování zákazníků používá “content marketing”. Znamená tento pojem něco, nebo jde jen o nové stylové slovo v marketingu? Nejdříve si vysvětlíme, co tento pojem znamená, a poté se zaměříme na to, proč byste ho měli zapojit do své podnikatelské komunikace.

Co je content marketing?

Podle definice je to marketingový přístup, který se zaměřuje na tvorbu cenného a relevantního obsahu firemních webů nebo blogů, který přiláká a udrží definované návštěvníky (publikum), přičemž se snaží přilákat především platící zákazníky.

Nejdůležitější je definovat si svoje publikum, které chcete přilákat. Přiblížíte se k němu přesně stanovenými cíli a digitálními marketingovými strategiemi, ne náhodným zveřejňováním příspěvků na sociálních sítích a blogu. K tomu vám pomůže definování si toho, co zajímá vaše publikum: jaké má zájmy, potřeby a jaké otázky ho trápí, jestli se chce informovat, bavit… Na základě těchto kritérií se tvoří content (obsahový) marketing, obsah vašich stránek musí být pro vaše publikum hodnotný, relevantní a konzistentní.

  • Hodnota: Publikum lidí, kteří budou číst váš blog nebo stránky, chce dostat něco, co nemá. Po přečtení by měli mít pocit, že se naučili něco důležitého, popřípadě že je někdo zabavil takovým způsobem, jaký se shoduje s jejich životem a životními hodnotami.
  • Relevantnost: Obsah musí být adresovaný vašim zákazníkům, musí zahrnout to, co chtějí, potřebují a co je zajímá. Musíte se stát skutečným odborníkem, na kterého se budou spoléhat, ať budou mít jakékoliv otázky. Když jim ukážete, že jste je pochopili a že víte, co je pro ně zajímavé a důležité, ocení to a přinese to úspěch.
  • Konzistentnost: Pokud budete psát konzistentně, váš styl a obsah se stane okamžitě rozpoznatelným. Ať už to bude stylem psaní, obsahem, tónem, nebo vzhledem blogu či stránky. Vašim zákazníkům to pomůže vás poznat a růst v nadšení z vaší firmy.

Když se zaměříte na to, aby váš content marketing splňoval tyto tři kritéria, po čase to k vám přivede platící zákazníky, protože lidé mají rádi ty společnosti, u kterým mají pocit, že jim rozumějí.

Jak content marketing láká zákazníky?

Zákazníci dnes touží po informacích, ale často jsou rezistentní a odmítají “tvrdé” reklamy. Před koupí produktu si zjišťují cenu, funkce a porovnávají produkty a obchody mezi sebou. Dobrý obsah jim pomáhá se při nákupu správně rozhodnout. Podle jedné studie až 70 % zákazníků preferuje články o produktech a firmě, než aby se rozhodovali podle reklamy na produkt.

Jak content marketing pomáhá při vyhledávání?

Když má dnes zákazník nějaký problém, spoléhá se na internetové vyhledávače a googlí. Právě Google a správně nastavené SEO vyhledávání vám může pomoci. Google stále víc upřednostňuje a posouvá ve vyhledávání weby, které mají kvalitní obsah, a trestá ty nekvalitní. Co znamená kvalita? Jestli neustále obměňujete svůj web, pravidelně publikujete nové články a aktualizujete jejich obsah. Tehdy se vaše stránka bude ve vyhledávači posunovat výš a přivede vám více lidí na stránku. K tomu slouží i takzvaná klíčová vyhledávací slova. Pokud je ale budete nadužívat, vyhledávače to považují za spamování. Příklad: “Když hledáte v Praze levného opraváře, je tu Ondřej – nejlevnější pražský opravář.” Klíčová slova tedy používejte s mírou a spolu s jinými synonymy, pak bude váš obsah přitažlivý a přátelský pro SEO.

Seriózní a efektivní content marketing vám pomůže budovat vztah s vašimi zákazníky a dá se jím nahradit “těžká” a méně efektivní reklamní taktika. Dobrý obsah na sociálních sítích a webu vám získá důvěru zákazníků, zlepší vaše pozice ve vyhledávání, umožní vašemu publiku podělit se a sdílet se svými přáteli zajímavé informace.

Jestli budete sbírat informace o tom, jak lidé reagují na váš content marketing a váš obsah, pomůže vám to zlepšovat ho a to vám bude přinášet stále lepší výsledky.

Článek připravilo online klenotnictví Eppi. – Děláme online marketing jinak. Zaměřujeme se na obsah našich stránek a na budování komunity zákazníků a fanoušků na sociálních médiích.

 

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články


  • Obsahová strategie se tvoří na základě mnohem více kritérií než jen na definování publika. Je potřeba zjistit nejen, kdo jsou vaši potenciální zákazníci či cílová skupina, ale například také, kdo jsou vaši konkurenti a zda dělají také obsahový marketing, jaké jsou silné a slabé stránky vašeho produktu nebo služby, v čem je váš produkt nebo služby unikátní, co slýcháte od vašich zákazníků, co je zajímá ohledně vašeho produktu či služby, jaký obsah jste na internetu budovali dosud, jaký bude účel obsahu, který budete tvořit, kdo bude mít na starost copywriting – tvorbu obsahu, kdo bude mít na starost publikování obsahu na webu, kdo bude obsah pravidelně udržovat, jak často budete obsah tvořit a publikovat, jakým způsobem budete váš obsah distribuovat, co jste ochotni pro obsah obětovat, kdo bude zodpovědný za výsledky vaší obsahové strategie, jaký je cíl vaší obsahové strategie a jak ji budete měřit? O tom, jak se dělá obsahová strategie a co vše je potřeba vědět jsem napsal rozsáhlý článek, který si dovoluji přiložit http://blog.digito.cz/internetovy-marketing/item/obsahova-strategie-webu-a-content-marketing-jak-se-dela-a-co-je-potreba-vedet