Je správný název firmy důležitý?


Je správný název firmy důležitý?

Ať už je to název společnosti, internetového obchodu, nebo unikátní služby, vždy si lidé lámou hlavu nad tím, jak vymyslet dokonalý název, který by podával jasně najevo, co daná služba nabízí, nebo co od ní můžeme čekat. Stejně tak je však důležité, aby byla daná služba zapamatovatelná.

A právě tímto směrem se tak ubírají myšlenky všech, kteří plánují velký byznys. V souvislosti s tím lze říci, že na jméně vůbec nezáleží. Vždy záleží na tom, jak své jméno propagujete.

Příklady jsou všude kolem nás

A pokud pochybujete, stačí se rozhlédnout. Co například říká název Alza? Vůbec nic, ale každý si při vyslovení tohoto názvu vybaví internetový obchod s počítačovými komponenty a elektronikou (již málokdo si vzpomene na název Alzasoft, který nynější Alza v minulosti používala). A co O2? Výrobce okysličovačů? Nikoliv – mobilní operátor. A název Fisher? Není to osobní doména bývalého ministra, ale web významné cestovní kanceláře. To vše jsou příklady z našeho života, které jasně ukazují, že tím nejdůležitějším není to, jak se služba jmenuje, ale to, jak si ji pamatují zákazníci. A samozřejmě pokud název dokážeme se službou propojit, je to naše plus, ale nikoliv bezpodmínečná nutnost.

Vymyslete krátký, jasný a originální název

Základem je tedy něco, co si lidé budou pamatovat. Co se jim bude dobře vyslovovat, nebudou se jim plést hlásky a souhlásky, a bude vždy dobře rozumět, o co se jedná. Nezapomeňte také na výslovnost anglických názvů, které mnohdy lidé pochopí jinak, než se píší. A díky tomu, že lidé pro své byznysy hledají související názvy, máte v tomto ohledu otevřené pole. Tak proč nepojmenovat eshop třeba po sobě? Či vytvořit spojení vašich začínajících písmen? Už jenom to může zaujmout – byznys, za kterým stojí konkrétní zkušená osoba, která umí to, co nabízí.

A jakmile název máte, již je to ve vašich rukou. Jediné co je potřeba, je dostat ho mezi lidi. A pokud se vám to povede, máte vyhráno. Pamatujte, že je to běh na dlouhou trať – tedy pokud nemáte několik desítek milionů na propagaci – samozřejmě v dolarech.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články

    None Found