Jindřich Kuba: Prodej to co umíš na Fobo.cz


Fobo.cz

Již delší dobu na Webzoom.cz chystáme pravidelný rozhovorový seriál se známými i začínajícími podnikateli na českém internetu. Dnes jsme vyzpovídali Jindřicha Kubu, jenž provozuje a založil projekt Fobo.cz. Tento projekt má ve svém sloganu motto „Prodej to, co umíš,“ které jednoznačně představuje zaměření portálu.

Dobrý den, Jindřichu, mohl byste v krátkosti představit Váš nový projekt Fobo.cz? Jak dlouho již služby projektu můžeme využívat?

Dobrý den Vám i všem čtenářům. Fobo je nový portál, kde může kdokoliv nabídnout své dovednosti a služby ve svém okolí. Ostatní lidé si nabízené služby mohou zakoupit přímo přes náš portál. Chráníme prodávající i kupující před podvody a garantujeme vrácení peněz. Zaměřujeme se hlavně na reálné služby, které se vykonávají při osobním setkání. Nevadí nám ale ani kvalitní online služby.

Jak vznikl nápad na realizaci tohoto projektu, kolik lidí a jak dlouho se na projektu podílelo? Má název Fobo.cz nějakou souvislost, nebo jste zkrátka hledal krátkou a zapamatovatelnou značku?

Tento nápad je už přes rok starý, ale na realizaci nebylo dost času. S prací jsme začali až v listopadu 2013 a trvalo nám to do letošního března. Web vyvíjíme já a můj kamarád Jiří Šťastný. Snažíme se vše průběžně vylepšovat na základě návrhů našich uživatelů.

Název Fobo vznikl úplnou náhodou. Hledali jsme krátkou doménu, kterou si bude každý pamatovat a toto se nám líbilo. Dokonce se podařilo myšlenku portálu zakomponovat do loga – 2 šipky vyjadřují výměnu služeb za peníze.

V České republice je známý Stovkomat, jenž je však omezený cenou a v některých případech také nízkou kvalitou, která právě s mezní cenou souvisí. Čím se kromě libovolné ceny snažíte od konkurence odlišit?

Zaměřujeme se hlavně na služby, které se dají vykonat při osobním setkání. Návštěvníci si u nás zvolí svoji lokalitu a zobrazí se jim služby jen z jejich okolí. Nechceme z našeho portálu udělat tržiště, kde se prodává pouze nahánění fanoušků na Facebook a podobně.

Dále se odlišujeme právě kvalitou služeb – vybíráme pouze ty, které za něco stojí. Zbytek buď upravujeme, nebo mažeme. V neposlední řadě dbáme na kvalitu celého portálu. Dovolím si tvrdit, že v současnosti nabízíme v ČR nejkvalitněji zpracovaný web ve svém oboru.

Jindřich Kuba

Jindřich Kuba, provozovatel projektu Fobo.cz

Provozujete i jiné projekty? Podíleli jste se i na dalších internetových projektech, které by naši čtenáři mohli znát?

Fobo.cz je náš první větší projekt, který stojí za zmínku. V minulosti jsme provozovali síť affiliate webů, to nás ale tolik nebavilo.

Fobo.cz je v ostré verzi teprve pár týdnů. Máte nějak změřeno, jak rychle přibývají nabídky služeb? Kolik je například na webu registrováno uživatelů a jaký očekáváte růst návštěvnosti v následujících měsících? Kolik proběhlo dokončených služeb?

Ze začátku jsme měli problém s množstvím přidaných služeb. Museli jsme se hodně snažit. Teď je to už o něco lepší, ale stále jsme rádi za každou kvalitní službu, kterou si k nám někdo přidá.

Návštěvnost pomalu roste. Objednávky jsme měli zatím jen 3, ale to je hlavně tím, že nás ještě nezná správná cílová kategorie lidí. Na webu máme momentálně 150 registrovaných uživatelů. Mnoho služeb jsme ale museli deaktivovat kvůli nízké kvalitě.

Jak podporujete projekt z marketingového hlediska? Všiml jsem si, že na webu máte provizní systém. Máte již registrované nějaké partnery či spuštěné reklamní kampaně k propagaci projektu?

Do povědomí se snažíme dostat například díky reklamám na Facebooku, které jsou levné a při správném nastavení i efektivní. Máme také reklamní trička, skleničky a samolepky, které chceme rozdávat v soutěžích. Marketing je oblast, ve které budeme muset vykonat ještě mnoho práce.

Provizní systém zatím využívá jen málo lidí. Nově jsme navýšili provizi na 10% z ceny prodané služby a platnost cookies jsme prodloužili na 30 dní. Slibujeme si od toho větší zapojení návštěvníků při propagaci.

Pokud bych chtěl na Fobo.cz nabídnout nějakou službu, je zadání nabídky zdarma? Pokud ano, kolik procent z dokončené zakázky nabízející odvede portálu?

Přidání služby je u nás zdarma. V případě, že si službu někdo zakoupí, necháváme si 15% z ceny.

Funguje to tak, že si zákazník vybere službu, která ho zaujme. Následuje platba. Peníze se ovšem nabízejícímu připíší na účet až v okamžiku, kdy je služba vykonána a když je zákazník spokojený. V opačném případě peníze vracíme. Chráníme tak kupujícího i prodávajícího před různými podvody.

Plánujete v dohledné době nějaké rozšíření služeb portálu?

Máme pár nápadů, jak Fobo ještě více vylepšit a děláme pro to vše. Jedná se ale spíše o drobnosti, velké změny momentálně neplánujeme.

Jindřichu, za portál Webzoom.cz děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů nejenom s projektem Fobo. Chtěl byste na závěr vzkázat něco našim čtenářům?

Jděte si za svým cílem a nenechte se odradit případným neúspěchem – každá zkušenost dobrá. Samozřejmě budeme rádi, když u nás zkusíte nabídnout to, co umíte. Děkuji za rozhovor a přeji pěkný den.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články

    None Found