Kdy je nejlepší čas vystavit svá videa na YouTube? – Díl 1. Úvod a nejlepší hodiny


youtube-posting-calendar-600x369

Když si nějaký ten e-podnikatel nebo jiný potenciální online prodejce vyrobí svoje první video, zjistí, že i přesto vše je vlastně ještě pořád na začátku. Chtě nechtě totiž brzy dorazí k zásadní otázce, kdy vlastně video zveřejnit, aby mělo co největší dopad?

Není jistě žádným přehnaně překvapivým zjištěním, že co se týče populárního video-prezentéra YouTube, pak se lidé v souvislosti s ním ptají právě na prve řečené. Je to zdánlivě jednoduchá otázka, ale věřte nám, odpovědět na ni nebude snadné a bude za tímto účelem nutno důkladně prostudovat četné tabulky a reporty + je nutno vzít v úvahu i online video-marketing a chování běžných uživatel.

Na trhu je dnes řada technologických nástrojů, jenž se snaží doporučit nejlepší čas na základě historických dat posbíraných časem z konkrétního YouTube kanálu, popřípadě z jiných kvantitativních údajů povalujících se porůznu po internetu. Problém prakticky se všemi těmito nástroji je ale značný – neberou totiž v úvahu větší měřítko YouTube dat a ani neuvažují fluktující reklamní ceny (CPMs) během roku. Když se toto vezme do úvahy, pak celá věc dostane zcela jiný výsledek radikálně ovlivňující celý publikační kalendář.

Dnešní data byla posbírána Frederator Networks a to z více jak 1 300 kanálů zahrnujících celkem 120 milionů zhlédnutí (40 % lidí bylo z USA, 65 % z celého počtu byli muži a 80 % tvořili lidé věku 13-34 let).

Nejlepší hodina k publikaci

Po analýze veškerých dat bylo zjištěno, že nejlepší doba k vydání dat je následující (údaje platí pro EST čas, což znamená, že když budete vydávat něco pro osoby z jiného časového pásma, musíte vydání patřičně posunout – když vás zajímá jen ČR, nemusíte nic řešit):

youtube-best-posting-times-days-of-the-week

Výsledky dobře souhlasí se zjištěními jiných firem a organizací jako je třeba TubeMogul. Celé je to dost podobné trendům u TV, což nakonec není nic šokujícího. Vystavením videa těsně před touto dobou lze tedy poměrně snadno zajistit nejvyšší počet zobrazení.

Pozor ale, musíte videa vystavit chvíli před řečeným časem, protože YouTube musí mít onu chvilku na indexaci, aby se videa vůbec do feedů dostala.

Zdroj: Tubefilter

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články