Když můj produkt nemá konkurenci


Založit si dnes eshop nebo kamennou prodejnu není nic složitého. Důležité však je vědět, co vlastně chceme prodávat. Dalo by se říci, že se po celém světě prodává úplně vše a neexistuje žádný nový výrobek. To však rozhodně není pravdou, jelikož každý den se objeví řada nových produktů, které mají ambice stát se hitem roku, po kterém budou zákazníci toužit. A pokud si myslíte, že jste takový vymysleli také, nemusíte mít ještě vyhráno.

Proč nemá daný produkt konkurenci?

Pokud skutečně vymyslíte výrobek, který na trh nedodal nikdo před vámi, nemusí to být nutně proto, že ho nevymyslel. Možná byl již vymyšlen několikrát, ale jeho autor usoudil, že by o něho nebyl zájem. To, že byste si ho koupili vy, nebo vaši známí, rozhodně nic neznamená. Navíc přikývnutí na vaši otázku je vždy jednodušší, než vyndat peněženku a provést skutečnou koupi. Rázem se totiž výsledky takového průzkumu mohou markantně změnit. Na otázku zda byste si pochutnali například na dobrém steaku, odpovíte také, že ano, ale neznamená to, že si ho při nejbližší návštěvě restaurace dáte.

Propagace je složitá a konkurence nikdy nespí

Velkým úskalím je také propagace nového výrobku. Zatímco vy víte o jeho funkcích a vlastnostech vše, vaši zákazníci budou v tomto ohledu nepopsaným listem. Je tak nutné jim rychle, a stručně vysvětlit, k čemu je produkt dobrý a no co ho mohou využít. Bohužel toto je velký kámen úrazu, jelikož málokdo rád vyzkouší něco nového a málokdo má čas zkoumat všechny aspekty. Raději se tak uchýlí k něčemu, co zná.

Navíc jakmile se vám povede dostat váš produkt do povědomí lidí, věřte, že si vás všimne konkurence. A ta to ihned využije ke svému prospěchu, jelikož jste to právě vy, kdo jí připravil půdu k tomu, aby mohla pouze začít s prodejem.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články