Kolik vynaložit na PPC kampaně?


PPC Kampaně

Jak jsme již v jednom z minulých článků psali, PPC kampaně jsou jedny z nejlépe měřitelných, a zároveň také jedny z nejefektivnějších – tedy jsou li správně nastaveny. Otázkou u mnohých podnikatelů zůstává, kolik vlastně do takových kampaní investovat. A ačkoliv to může znít jako jednoduchá otázka, odpověď na ni může být složitější.

Stanovte si určité procento z obratu

Ideální možností, jak na to jít, je stanovit si určité procento z obratu. Tím by mělo docházet k tomu, že vlivem kampaní budete mít více objednávek, více vyděláte, a samozřejmě tak budete i moci více investovat. Zároveň se dané zvyšování investic nijak nedotkne vašeho zisku, jelikož i ten bude nadále stoupat, a jeho růst toto procentuelní nastavení nijak nezastaví. Na co je v souvislosti s tím dobré myslet, je také to správné nastavení kampaní, a ponechat tak pouze ty, které zisk skutečně generují. V opačném případě je totiž dotujete těmi účinnými.

Univerzální rada neexistuje

A ačkoliv mnozí chtějí slyšet konkrétní procento, nebo konkrétní částku, je třeba říci, že konkrétní rada v tomto ohledu neexistuje. Příkladem může být eshop s elektronikou s marží 5%. V případě obratů by se tak daná investice do PPC měla pohybovat maximálně na této procentuelní hodnotě. Tím nepůjde obchod do ztráty, a zároveň bude mít jeho majitel čisté výdělky. Naopak pokud bude 5 % investovat majitel eshopu s oblečením, který má padesátiprocentní marži, stále mu z obratu bude zbývat 45 %, které budou tvořit jeho zisk. Obecně by tedy při marketingové strategii neměli náklady přerůst zisky.

Samozřejmě i k tomu je nutné dodat, že z hlediska krátkodobé propagace lze jít i touto cestou, posílit tak brand, a zaujmout sezonním zbožím. Z dlouhodobého hlediska je to samozřejmě neudržitelné, jelikož tak budete svůj obchod pouze dotovat. A to je samozřejmě velký nesmysl.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články