Kupování fanoušků – věčné téma diskusí


Fanoušsci na Facebooku

S nástupem Facebooku a hlavně firemních stránek na něm samotném se poměrně rozšířil velmi zajímavý a určitě výnosný byznys těch, kteří nabízejí přivedení fanoušků doslova na jakoukoliv stránku. Samozřejmě většina takto koupených fanoušků je necílených, čímž samozřejmě mnozí odpůrci těchto metod nejčastěji argumentují. Jsou přesvědčeni, že takoví fanoušci jsou z hlediska efektivity naprosto k ničemu.

Pesimismus není vždy na místě

Ačkoliv koupení fanoušci jistě nejsou tím nejlepším, co může facebooková stránka získat, rozhodně jsou skvělým základem pro to, aby se přidávali další a další. Právě tento efekt totiž jasně viditelný doslova všude kolem nás. Tam kde je hodně lidí chce být každý, a to neplatí jenom ve světě internetu, ale doslova kdekoliv. Naopak prázdnou stránku s pár fanoušky „neolajkuje“ téměř nikdo. A právě v tomto ohledu jsou oni zatracovaní fanoušci tak efektivní, a rozhodně má smysl je alespoň do začátku koupit.

Konverze z necílených lidí? Slabé, ale jsou

Samozřejmě necílenosti nakoupených fanoušků odpovídají i konverze, nejčastěji měřitelné na počtu nákupů, které tito fanoušci zrealizují. Vzhledem k systému, kterým jsou fanoušci na web vháněni, je jejich škála skutečně různorodá, a to jak věková, tak samozřejmě i zájmová, a určitě nelze počítat s tím, že bychom fanoušky oslovily všechny. Na druhou stranu také záleží na zaměření našeho webu či obchodu. Mobilní telefony, zájezdy, nebo oblečení či restaurace – to vše jsou oblasti, které se dotýkají každého, a tak i v případě necílených fanoušků nemusí být konverze nic nereálného. Stačí pouze přijít se zajímavou promoakcí, a i z koupeného fanouška může být zákazník. A vzhledem k jeho ceně, která se pohybuje řádově v desítkách haléřů, nejsou vynaložené náklady nijak závratné, aby nebyl důvod to vyzkoušet. Dělá to totiž víceméně každý, řadu velkých hráčů nevyjímaje.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články

    None Found

  • davidlorincz

    Přátelé, musím se ohradit. Tohle je holý nesmysl. Ono ten nákup fanoušků funguje jinak. Většinou to ani nejsou reální lidé. Viz můj článek: http://blog.davidlorincz.cz/2013/08/21/sprava-facebooku-po-cesku/

    • V cem je to holy nesmysl? Je pravda, ze do skupiny, kde je 1.000 fanousku se pridam spis, nez do skupiny, kde je 10 fanousku. Ohledne „agentur,“ ktere nabizeji ziskavani fanousku, mate pravdu. Nicmene i v tomto zalezi na koho narazite. Muzete ziskat 1.000 fanousku, z nichz bude 90 procent neaktivnich, ale stejne tak muzete ziskat velke procento aktivnich fanousku, kteri neco sharuji ci sdili a tim muzete ziskavat dalsi. Nejsem toho uplny zastance, ale v zacatcich to dela kazdy druhy projekt a ve finale proste stranka, ktera ma 1.000 lajku vypada lepe, nez stranka s 20 lajky…

      • davidlorincz

        Pavle, podle Vaší specializace jsem pochopil, že jste webdesigner a grafik. A Vaše práce se mi moc líbí. Klobouk dolů. Zde bych uplatnil známé pořekadlo – Kováři drž se svého kopyta.

        Zástupce společností v konečném důsledku nezajímá, kolik lidí něco sdílí ani kolik mají „lajků na stránce“ (tedy alespoň by nemělo). Zajímá je, kolik zákazníků na své stránce mají a s kolika můžou komunikovat a lákat k opakovaným nákupům a podobně. Tohle by bylo na dlouhé povídání. Rád si o tom popovídám, pokud se potkáme někde na marketingové konferenci.