
S nástupem Facebooku a hlavně firemních stránek na něm samotném se poměrně rozšířil velmi zajímavý a určitě výnosný byznys těch, kteří nabízejí přivedení fanoušků doslova na jakoukoliv stránku. Samozřejmě většina takto koupených fanoušků je necílených, čímž samozřejmě mnozí odpůrci těchto metod nejčastěji argumentují. Jsou přesvědčeni, že takoví fanoušci jsou z hlediska efektivity naprosto k ničemu.
Pesimismus není vždy na místě
Ačkoliv koupení fanoušci jistě nejsou tím nejlepším, co může facebooková stránka získat, rozhodně jsou skvělým základem pro to, aby se přidávali další a další. Právě tento efekt totiž jasně viditelný doslova všude kolem nás. Tam kde je hodně lidí chce být každý, a to neplatí jenom ve světě internetu, ale doslova kdekoliv. Naopak prázdnou stránku s pár fanoušky „neolajkuje“ téměř nikdo. A právě v tomto ohledu jsou oni zatracovaní fanoušci tak efektivní, a rozhodně má smysl je alespoň do začátku koupit.
Konverze z necílených lidí? Slabé, ale jsou
Samozřejmě necílenosti nakoupených fanoušků odpovídají i konverze, nejčastěji měřitelné na počtu nákupů, které tito fanoušci zrealizují. Vzhledem k systému, kterým jsou fanoušci na web vháněni, je jejich škála skutečně různorodá, a to jak věková, tak samozřejmě i zájmová, a určitě nelze počítat s tím, že bychom fanoušky oslovily všechny. Na druhou stranu také záleží na zaměření našeho webu či obchodu. Mobilní telefony, zájezdy, nebo oblečení či restaurace – to vše jsou oblasti, které se dotýkají každého, a tak i v případě necílených fanoušků nemusí být konverze nic nereálného. Stačí pouze přijít se zajímavou promoakcí, a i z koupeného fanouška může být zákazník. A vzhledem k jeho ceně, která se pohybuje řádově v desítkách haléřů, nejsou vynaložené náklady nijak závratné, aby nebyl důvod to vyzkoušet. Dělá to totiž víceméně každý, řadu velkých hráčů nevyjímaje.