Na SEO selským rozumem


Na SEO selským rozumem

V posledních letech se stále objevují různé optimalizátory počítající procentuelní kvalitu stránky, či další zaručené rady, při jejichž aplikacích by si měl daný web polepšit. Ne vždy je to pravdivé, ale na druhou stranu je určitě nutné říci, že několik základních pravidel v této oblasti skutečně existuje. V tomto článku se však nebudeme zaměřovat na ně samotné, ale spíše na to, jak by měla správná optimalizace vypadat.

Optimalizujte pro lidi

Ačkoliv je český Seznam považován za hloupějšího bratříčka Googlu, rozhodně nejsou oba vyhledávače hloupí natolik, aby nedokázali rozpoznat řadu spíše kontraproduktivních technik. Při správné optimalizaci bychom se měli na vyhledávač podívat jako na běžného člověka. Je sice pěkné, že na webu máme obrovskou hustotu klíčového slova, ale k čemu to, když tam jako návštěvník nenajdu věc, kterou hledám? A právě takto vyhledávače v mnohých případech uvažují, jelikož je i v jejich zájmu nabídnout lidem obsah, který skutečně hledají. Jakmile ho budete mít, máte vyhráno!

Na zpětné odkazy také dejte pozor

Základním principem je mít řadu kvalitních webů, které na vás budou odkazovat. Opět je třeba zmínit slovo kvalitních. Ideálním příkladem mohou být třeba různé diskuse. Například v živé diskusi o dovolenkových letoviscích se může odkaz na vaši stránku věnovanou tomuto tématu objevit od kohokoliv, ale těžko by někdo vkládal odkaz do mrtvých a netematických diskusí – tedy kromě vás. A myslíte si snad, že to vyhledávač nedokáže odhalit? Můžete si vsadit na to, že dokáže, a velmi dobře.

Optimalizujte tedy dle selského rozumu, a ne podle různých a často zavádějících rad. Pište tak, aby člověk našel, co hledá a v diskusích odkazujte na to, co člověku pomůže. Ostatně je to váš web, a pokud se daného tématu diskuse týká, proč na něho nesepsat článek, a na něho neodkázat? Rozhodně prokážete své stránce lepší službu, než prázdné odkazy na homepage.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články