Nabídky registrací stále ještě nejsou minulostí


SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače je obor, který se neustále vyvíjí a neustále se mění celkové trendy. Jedním z nich jsou také registrace do katalogů. Před mnoha lety to byla určitě velmi efektivní cesta, jelikož se hrálo hlavně na množství míst, ze kterých se odkazuje. Dnes však množství pomalu upadá a důležitá je hlavně samotná kvalita odkazů. Vyhledávače mají své algoritmy mnohem „lidštější“ a tak lze říci, že co je většinou naprosto zbytečným webem pro skutečného člověka, to je naprosto zbytečným webem i pro vyhledávač – a to ač se na první pohled tváří daná stránka sebelépe.

Katalogy mohou i uškodit

Registrací do pár navštěvovaných a ideálně oborových katalogů rozhodně nelze nic zkazit. Problém však může nastat v případě, že je katalogů hodně, a to skutečně extrémně. Různá podnikatelská fóra, tržiště mikroslužeb a další různé nabídky se doslova předhánějí v tom, kolik registrací bude za co nejmenší cenu nabídnuto. Zatímco několik desítek katalogů už může být až příliš, některé nabídky neváhají házet až tisícovými čísly. V seznamu tak jsou nejenom české, ale i slovenské katalogy, ale také zahraniční, a to z celého světa.

Zápis v zahraničním katalogu? Proč?

Bohužel lidé, kteří tomuto oboru nerozumí, se nechají přesvědčit k tomu, že zápis v Mexickém, Rumunském, Ruském nebo Tureckém katalogu může ve zlepšení pozic pomoci. Odpověď je jasná – nemůže. Stejně jako nepomůže tamním zákazníkům, tak nepomůže tuzemským vyhledávačům. Naopak mohou ještě výrazně uškodit. V takových případech má sice Google nástroj, který umožňuje distancování se od zpětných odkazů, ale rozhodně to není nic snadného. Zvláště pokud je nutné takto odstranit až několik tisíc jednotlivých URL. A náprava stejně není jistá. Proto pokud SEO, tedy optimalizaci, tak hlavně rozumě, průběžně a chytře! Ideálně od skutečných profesionálů, kteří za pár stovek rozhodně nepracují.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články