Nejlepší změny log za červen 2013


newfirefox1

Tento měsíc se mezi nejzajímavějšími kousky objevila mimo jiné třeba nová loga pro News Corp, Supermana a Moleskine.

Tak, jak kreativní osoby usilují o stále lepší vyjádření firemních cílů pomocí grafiky, i my máme šanci pozorovat tento proces a srovnávat jej s předchozími logy.

1. Moleskine

Tak takto vypadá nové logo Moleskine – zánovní font i monogram.

Tento měsíc se rozhodla změnit své logo i designérská značka Moleskine zaměřená na design notebooků. Pozvala si k tomu na pomoc milánskou konzultační firmu A+G Achilli Ghizzardi Associati.

Největší změnou je rozhodně doplnění nového monogramu, který používá sérii devíti prvků k vytvoření čtverce. I typografie doznala změn, nový proprietární font též nelze přehlédnout – má měkčí vizáž a nepůsobí již nadále tak striktním dojmem, jako jeho předchůdce (viz dole).

Staré logo bylo opravdu trochu jiné aneb slovy tiskové zprávy Moleskine: „Náš záměr byl, vytvořit fluidní vizuální ikonu, která komunikuje skrze svoji otevřenou povahu a přirozeně sdružuje pod svojí multi-fasetou více objektů, typů uživatel a značek.“

A ještě na závěr detail na monogram:

2. Motorola

Nové logo pro Motorolu již obstaral Google.

Po více jak půlstoletí nesla společnost Motorola to stejné známé logo – dvojici jakoby netopýřích křídel symbolizujících velké „M“. To mimochodem vytvořil cenami ověnčený grafický designér z Chicaga, Morton Goldsholl koncem roku 1954.

V lednu 2011 se ale společnost Motorola rozdělila na dvě menší firmy – Motorola Solutions (enterprise oblast obecně + vládní zakázky) a Motorola Mobility (zaměřená na mobilní techniku a set-top boxy). No a jelikož druhou řečenou si koupil Google v roce 2012, samozřejmě stál i u zrodu další modifikace jejího loga.

Nové logo disponuje stále úderným, ale o cosi drobnějším fontem, který je však jistě zadobře s aktuálním trendem minimalistických a plochých  log. Základní symbol firmy, ona M-křídla, zůstávají i teď, ale jednobarevný disk byl nahrazen 12barevným vnějším prstencem. Písmena jsou pro změnu slabší šedou barvou a celkový pocit z toho všeho táhne rozhodně spíše k vizuální identitě Google, nežli Motoroly. A kdyby snad i přesto někdo byl ještě stále na pochybách, pro jistotu je dole i nový text: „a Google company“.

3. NewsCorp

Nové logo News Corpu vsadilo na kurzívu, což je určitě nečekaný a za jímavý obrat.

Pro globální mediální společnost podobného rozsahu jde určitě o krok do neznáma. Kurzíva a podobný styl u liter je obvykle připomínkou psaného písma, jenž je samozřejmě klíčem k businessu News Corpu i jiných firem. Samotný styl ale působí velmi domáckým dojmem – skoro jako na známých amerických „Mom-and-Pop“ obchodech, kde seženete všechno: od žvýkaček, přes svíčky do traktoru, až po munici do brokovnice ráže 12. Vše prostě symbolizuje, že se News Corp pokouší trochu více přiblížit lidem (podobný styl používají třeba Coca-Cola a Kellogg’s).

I zde je naštěstí k dispozici vyjádření šéfa společnosti, který v prohlášení vydaném ve všech pobočkách sdělil: „Jméno je historické a styl je založen na dopise Ruperta Murdocha a jeho otce, kteří nám dali nejen jméno pro firmu, ale i znamenitou profesionální platformu“.

Jak vidno, staré logo působilo mnohem korporátnějším a méně osobitým dojmem.

4. Superman

Moderní logo sice stále nechává hlavního hrdinu bez detailů tváře a těla, zato ale s o to více podrobnostmi na okrajích.

Nejznámější občan planety Krypton, Superman osobně, k nám zavítal proto, jelikož slaví 75. narozeniny a jeho vlastník, společnost DC Comics, se rozhodla, že dozrál čas na změnu.

Nevykreslené detaily určitě dávají o to větší prostor fantazii a také by se to dalo jistě chápat tak, že o to větší osobností teď bude. Drsné linie by mohly symbolizovat i velké tragédie a radosti na jeho cestě…

Zajímavým prvkem je zpracování čísel – jejich vzájemný průnik a následná negace vytvořili skutečně zajímavý tvar.

5. Mozilla

Firefox změnil své logo již potřetí v historii.

Uvedení Firefoxu 22 bylo přelomové hned z několika důvodů, z nichž tím nejdůležitějším je určitě i přeměna loga na nové. Další verze je o trochu střízlivější a jednodušší, ale stále si samozřejmě drží své proslavené křivky Pandy Červené.

Za novou verzí loga stojí tým vedený designérem Firefoxu, panem Seanem Martellem, který se na jeho téma rozepsal na blog-postu. A co tam zmínil? Logo je prý nyní takové, jaké je, protože prý bylo potřeba, lépe zvládnout kompatibilitu s SVG a barevnou konzistenci.

Pokud by snad někdo chtěl najít všechny rozdíly mezi logy, napovíme, že jich je 8 přesně! Jestliže najdete všechny, pak gratulujeme, pokud jich zvládnete méně, tak nezoufejte, příště to určitě bude lepší… A ještě ve finále seznam všech změn:

Zdroj: creativebloq

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články