Obecné fráze, nebo konkrétní klíčová slova


Největší dilema při samotné optimalizace pro vyhledávače přichází s tím, zda se zaměřit na obecná klíčová slova, nebo raději na konkrétní fráze. Rozdíly jsou samozřejmě jasně dané – obecná klíčová slova mají mnohem větší hledanost, ale na druhou stranu mnohem větší konkurenci. Dostat se tak na přední pozice ve vyhledávačích nemusí být úplně jednoduché. Naproti tomu u konkrétních frází je cesta mnohem snazší, ale na druhou stranu je nutné říci, že konkrétní fráze má mnohem menší hledanost.

Jak je to s konverzí?

Ačkoliv mají obecná klíčová slova větší hledanost, konverze u nich jenom málokdy dosáhne hodnoty, jako u konkrétních frází. Příkladem může být obecné slovo „zájezdy“, kdy nevíme, zda tazatel hledá letní či zimní, u nás nebo v zahraničí, na horách nebo u vody. Naproti tomu klíčová fráze „zimní zájezdy v Alpách“ mohou jasně vymezit oblast, kterou daný člověk hledá, a pokud máme web právě s touto tématikou a nabídkou, je tato fráze jednou z ideálních, na kterou můžeme cílit. A takto bychom mohli pokračovat dále a dále, jelikož podobných konkrétních vyhledávaných frází je několik desítek, někdy i stovek. V součtu hledání se tak mohou blížit i frázi obecnější.

Konkrétními frázemi můžeme udržet stabilnější návštěvnost

Optimalizace na více konkrétnějších frází nám samozřejmě může přinést stabilnější návštěvnost. Pokud totiž zaznamenáme různé propady, často se budou týkat pouze několika frází, a ostatní zůstanou na svých pozicích. Změna v návštěvnosti tak bude skutečně zanedbatelná. Propad u obecné fráze však může znamenat podstatné propadnutí návštěvnosti, jelikož zkrátka přes ostatní k nám chodí minimum lidí, a právě tato pro nás byla klíčová. I to je důvod, proč bychom při optimalizaci měli cílit skutečně konkrétně, nikoliv obecně. Ať už se však rozhodneme pro jakoukoliv možnost, vždy je důležité, aby se nám investice – ať už časová, nebo finanční, vždycky vrátila.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články