Ovlivňují sociální média rozhodnutí o nákupu?


ruka

Ačkoliv se moderním sociálním médiím a službám obvykle přisuzuje jen funkce zábavná, případně i herně-relaxační, fakt je ovšem i to, že se na nich lidé poměrně často rozhodují o dalších nákupech.

Dnes celých 46 % z osob, jenž jsou online, sází na některou z moderních sociálních online služeb, aby jim pomohla poradit v jejich nákupním dilematu. A souhlasí s tím i 76,2 % CMO z firem, jenž potvrdili, že data z podobných míst jim již měřitelným způsobem pozitivně pomohla.

I když na podobné vyjádření člověk může narazit víceméně náhodou při hledání nebo u některého z typů odkazů, vše obvykle začíná tím, že je nějaký uživatel spokojený s určitou značkou nebo firmou či produktem / službou a rozhodne se to zmínit na Facebooku nebo jiné síti. Jak na sebe nabaluje informace další a další následovníky, zpráva se rychle šíří a co do pozitivního vlivu je lepší, jak lidem (jakkoliv skvěle) nucená reklama.

Na druhou stranu, z pohledu firem na sociálních sítích inzerujících (nebo zde prostě provozujících nějaké stránky pro svoje značky), je ale určitě nejlogičtějším postupem, vyskytovat se prostě tam, kde na ně zákazník nejčastěji narazí a kde se o nich nejvíce mluví.

Je dnes tedy doslova kritické, sledovat svoji značku / produkt napříč všemi nejznámějšími sociálními sítěmi a sledovat, jaký je obklopuje typ lidí a konverzací. Jestliže chcete mít perfektní nabídku, musíte vědět, že se lidem vyplatí naslouchat…

Pro zajímavost ještě ve finále pár čísel ke zvážení: o 52 % více následovníků měly ty firmy, jejichž marketéři trávili na sítích 6 a více hodin týdně proti těm, kteří tak činili v nižším objemu. A stejná věc se dá říci i o Twitteru – firmy, jenž jej používaly, za jediný měsíc zdvojnásobily následovníky. A po 1 000 „lajcích“ na FB zase viděla průměrná firma nárůst 185 % v trafficu a měla o 1 400 zobrazení stránek navíc.

Zdroj: www.spiral16.com

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články