Oživte Váš web – pořiďte si live chat


Chcete-li, aby Váš e-shop prosperoval a nebyl převálcován konkurencí, je třeba nabízet stále lepší a lepší zákaznický servis. Jedním z pilířů kvalitního zákaznického servisu je i komunikace se zákazníky a samozřejmě jejich spokojenost. Provozujete-li e-shop nebo jiný prodejní web i Vy, jistě jste si nad tím, jak si k zákazníkovi vybudovat kvalitní vztah a udělat pro něj nákupy co nejpohodlnější, lámali hlavu mnohokrát i Vy.

Problémem internetových obchodů je ale ten, že mezi zákazníkem a Vámi stojí poměrně silná bariéra – webová stránka. Jak se i skrze ní dostat k zákazníkovi blíže, zjistit co potřebuje nebo co mu na Vašem webu chybí? Řešením je live chat. Návštěvník díky němu vidí, že za internetovou stránkou se stojí také člověk a že s ním může kdykoliv navázat konverzaci a co hlavně – ihned dostat odpověď.

cs-widget-max

Proto obliba live chatu stále stoupá a malé komunikační okénko v pravé dolním rohu stránky je k vidění na čím dál větším množství webů, a to nejen na e-shopech. Zákazníci ho tak pomalu začínají očekávat jako standardní komunikační kanál.

Jaké jsou výhody live chatu pro online prodejce?

  1. Samozřejmě ulehčit zákazníkovi nákupní proces a být mu k dispozici pro případ jakýchkoliv dotazů. Co je ale podstatné, zvyšuje pravděpodobnost, že se zákazník rozhodne pro objednávku právě u Vás.
  2. Díky live chatu nabízíte zákazníkovi více příležitostí, aby s Vámi komunikoval. A to i v situacích, kdy mu na Vašem produktu nebo webu něco chybí či nevyhovuje. Je to tedy cesta, jak získat hodnotné informace a postřehy k vylepšení Vašeho bussinessu.
  3. Live chat Vám umožňuje k zákazníkům přistupovat individuálně a web s live chatem celkově působí důvěryhodněji. Zákazníkovi se tak spíš zapíšete do paměti a je pravděpodobnější, že se k Vám vrátí i pro další nákup.
  4. Vyspělé chatové řešení dokážou sledovat chování návštěvníka (například čas strávený na Vašem webu a nebo které stránky si právě prohlíží) a na základě toho automaticky odesílat předdefinované zprávy. Můžete tak proaktivně navazovat komunikaci například s ohledem na kategorii produktů či služeb, o které se návštěvník zajímá, a navazovat tak nové konverzace, které mohou vést k prodejům.

cs-triggers-2
Nejste si jisti, zda implementovat live chat i na Váš web?

Dříve byla online chat podpora konkurenční výhodou, nyní se však stává pro zákazníky zcela běžným komunikačním kanálem a je tedy čas se začít se o tento nástroj zajímat. Je však třeba myslet i na několik úskalí, které s sebou live chat přináší. Lze je shrnout do několika bodů:

  1. Je třeba být co nejvíce online. Respektive chatovací okénko nastavit tak, aby se v čase, kdy jste offline, automaticky skrylo. Nechat na webu svítit “jsme offline” není pro návštěvníky žádný přínos.
  2. Na dotazy návštěvníků je třeba odpovídat rychle.
  3. Musíte si být jisti, že osoba, která bude na dotazy návštěvníků odpovídat, je dostatečně kvalifikovaná a bude schopna odpovědět na veškeré dotazy.

cs-widget-min-online

Jak si live chat pořídit?

Většina chatových řešení funguje podobným způsobem: Na svůj web vložíte krátký kód, díky kterému se na Vašem webu objeví malé komunikační okénko. Návštěvníkům pak odpovídáte buď z webového rozhraní, nebo třeba z mobilu.

Poskytovatelů, často zahraničních, ze kterých můžete vybírat, je celá řada. Pokud preferujete české řešení s českou podporou, můžete sáhnout po jednoduše použitelném a cenově příznivém www.limetalk.com/cs/. Většina poskytovatelů nabízí bezplatnou zkušební verzi na několik dní, což Vám umožní si vybrat takový live chat, který Vám bude skutečně vyhovovat.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články

    None Found