Placené články – spása, nebo vyhozené peníze?


Především v souvislosti s novým majitelem oblíbeného PPP systému PlaCla, nás čekalo a jistě ještě čeká celá řada novinek a změn. Jednou z těch, které již proběhly, je třeba i to, že systém aktuálně také počítá rychlosti jednotlivých blogů, které jsou ukazovány inzerentům.

To samozřejmě zvedlo zajímavou diskusi o tom, zda se nebude cílit hlavně na rychlost, a nikoliv na kvalitu. Ostatně tomu nahrává i samotná zveřejněná infografika, která jasně ukazuje, že levné články jasně vedou.

Jaký je cíl inzerentů?

I podle dané inforgrafiky je víceméně jasné, že lidé jdou hlava nehlava za zpětným odkazem. Ten samozřejmě může mít z hlediska optimalizace přínos, ale ne vždy přinese požadovaný účinek. Kromě odkazu by měli být zohledňovány i další faktory, jako kvalita článku, jeho umístění na webu, i web samotný. To vše rozhoduje o tom, zda nejenom Google, ale hlavně samotní reální čtenáři budou zasaženi daným článkem, a ten přinese požadovaný efekt. Tím nejlepším je samozřejmě to, kdy je daný článek přečtený, a čtenáře zaujme natolik, že se bude zajímat i o propakovanou službu.

Mnoho článků se ztratí v šedi

V tomto ohledu je nutné zmínit mnoho blogetů, kteří články zobrazují v doslova neviditelných kategoriích, nebo na webech, které už by se svým obsahem dali lehce považovat za jasné PR blogy. Bohužel ani to mnohé inzerenty neodradí, a pokud má web zajímavý PR a SR, jdou po něm. A tak dnes není žádnou novinkou, že se na webech o počasí objevují články ohledně CNC obrábění, a na webu o počítačích se můžete dozvědět o tom, jaký noční krém je pro ženu ten nejlepší. Inu, když to inzerent chce a bloger akceptuje, proč tomu bránit. Z objektivního hlediska jsou však takové články jasně vyhozené peníze, které nepřinesou vůbec nic. Na druhou stranu stále existují blogeři i inzerenti, kteří dokážou myslet a oba vědí, co chtějí.

Infografika: Placla v roce 2013

Infografika: Placla v roce 2013

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články