Pozor na sociální sítě při žádostech o zaměstnání


0627_socialnono_630x420

Se stále větší penetrací moderních technologií do businessu se osobám rozhodujícím o tom, kdo bude a kdo nebude přijat, výrazně usnadnila práce, protože nemalá skupina lidí se dnes takříkajíc „odstřelí“ sama některým ze svých sociálních profilů.

Aby firmy získaly co nejlepší obrázek o tom, jaká jste skutečně osoba, hledají typicky váš profil na nejznámějších sociálních médiích. A hned nato samozřejmě poznají, zda jste kreativní, jak dobře komunikujete atd. Uchopený správně, profil může být solidním pomocníkem, nicméně, pozor na každičký sebemenší detail, který vás může stát místo.

Celých 2 184 osob zodpovědných za najímání potvrdilo v průzkumu webu CareerBuilder, že asi tak ve 20 % případů testují opravdu profil uchazeče online. A to se většinou podepíše na tom, že ve 43 % případů z toho pak není uchazeč přijat. Nejčastěji jsou na profilech prý viditelné tyto neduhy:

Rasismus – rasistické narážky nebo vtipy spousta manažerů bere jako nepřijatelné a zbytečně provokativní.
Drogy – možná jste si dovolenou užili, ale pozor, do soukromí s tím, jinak si každý řekne, že se umíte (a rádi) podívat na dno sklenice.
Nadávání předchozímu zaměstnavateli – i z podobných řečí se dá vytvořit obrázek o tom, jak se bude někdo chovat třeba po snížení platu.
Komunikace – celých 30 % lidí má nevalné komunikační dovednosti a kde jinde to lépe poznáte, nežli na jejich online projevech?
Zjevné lži – když se člověk profiluje jako znalec keltského jazyka, biolog kmenových buněk a současně profesor na Harvardu, nemůže se divit, že vzbudí podezření. A čtvrtina lidí to navíc řeší veřejně.

Jestliže chcete snadno získávat zaměstnání, rozhodně dnes neuškodí, když to bude spíše s profily v Human Resources-friendly stavu.

Zdroj: businessweek

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články