PPC – jedny z nejlépe měřitelných reklamních kampaní


PPC reklama

Téměř žádný majitel internetového obchodu, nebo byznysu zaměřeného na online prodej služeb nebo třeba slevových kuponů se v dnešní době neobejde bez kvalitní propagace. Možností na trhu je spousta, a vždy je lepší držet se té oblasti, kde člověk podniká – tedy v tomto případě internetu.

Důležitá je měřitelnost výsledků

Před realizací kampaně bychom si měli jasně stanovit, jakým způsobem chceme měřit její výsledky. V tomto ohledu je nejlepší volbou právě PPC kampaň, kdy platíme pouze za návštěvníka, který na naši reklamu klikne. Z hlediska nákladů nás ani tak nezajímá, kolikrát se reklama zobrazila, ale hlavně kolikrát na ní bylo kliknuto. A právě tyto ceny lze snadno upravovat – tedy ve většině známých PPC systémů. Důvodem optimalizací cen je právě optimalizace celé kampaně, aby dosáhla požadovaných výsledků.

Výsledky lze spočítat i z hlavy

Mnoho lidí se ptá, jak by kampaň měla být efektivní. Rozhodně neplatí žádné pravidlo, tedy až na jedno. To říká, že kampaň by měla vždy vydělat, nebo nejhůře by měly být náklady na ni shodné s výdělky. Poměrně snadno tak ze statistik spočítáme, kolik lidí za dané období kliklo a kolik nás stáli, a za kolik si tito lidé nakoupili. Pokud byly výdělky menší, je třeba určitě snížit částku, aby současným hodnotám odpovídala. Naopak pokud kampaň vydělává, je víceméně vše v pořádku, i když drobnou optimalizací ceny také nic nezkazíme, jelikož výdělky tak mohou být nižší.

Samozřejmě optimální je vyhodnocovat kampaně za delší období, jelikož kdo klikne na reklamu první den, může nakoupit až později, kdy poté na stránku přijde z důvodu toho, že si ji při první návštěvě zapamatoval. I takový kupující je poté produkt reklamní kampaně, a zatímco při denních výpočtech bychom ho jako kupujícího nezohlednili, při těch týdenních nebi měsíčních už nám ve statistikách figuruje.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články