Proč se vaše mobilní aplikace špatně prodávají?


Za oné konstelace, že dnes chcete slavit úspěchy jako programátor mobilních aplikací, pak musíte udělat správně dvě věci: inovovat v ten správný čas a efektivně sáhnout po uživatelích v pravý čas.

Mnoho slibných nápadů nicméně „dojede“ na některém z těchto faktorů:

1. Předpoklad potřeby

Kolik lidí začalo stavění aplikace tím stylem, že začali hned utrácet za funkce a vlastnosti, o nichž měli dojem, že by je zákazník mohl potřebovat? Naprosto drtivá většina zasahující někam za 95 %.

A zde je první problém. Většina těchto firem si neověřuje, jak se liší jejich produkt a věc, za kterou je zákazník ochoten zaplatit.

Nejprve se tedy určitě vyplatí, sondovat terén řadou akcí, aby vůbec bylo jasné, zda je o aplikaci zájem – vystaví se do fór, na sociální sítě, … A také je osvědčené, získat od lidí s největší mírou zájmu e-mailové adresy, protože pak je lze přímo oslovit s její kompletní nabídkou.

2. Zanedbání snadnosti užití

S pomocí grafu se dnes obvykle všelijak kreslí, jak uživatel bude aplikaci užívat a tedy, jaká bude jeho uživatelská zkušenost s ní. Nutně to ale nemusí znamenat i to, že bude uživateli připadat snadná k užití.

Jakýkoliv čas se tedy určitě vyplatí věnovat tomu, aby vaše dílo bylo přímo ukázkově jednoduché k používání. Položte si otázku, co je v ní klíčový koncept? A jaká zase její hlavní hodnota? Na to nejdůležitější by měl totiž uživatel rozhodně narazit nejprve nebo v nejpřehlednější formě.

3. Spartánská grafika

Jestliže si mají lidé všimnou vaší aplikace, pak se jim musí zdát atraktivní. Barvy ovlivňují nálady, což je vědecký fakt, který je také dobré zohlednit a sáhnout po takové, jenž podporuje patřičnou emoci.

Estetika je první dojem, jaký o vaší aplikaci lidé získají – je to něco stejného, jako když vás zákazník vůbec poprvé uvidí. Nejde tu o údernost a laciný efekt, ale spíše přehlednost, účelnost a střízlivost.

4. Analytické myšlení je pro analytiky

Musíte zjistit (ideálně na prvních pár testerech dopředu), jak vaši zákazníci aplikaci užívají v praxi, což je často velmi rozdílné od toho, co očekávají autoři.

Ale i zde pozor, všelijakých utilit sledujících užívání určité aplikace jsou zástupy, takže pozor, co implementujete a jak.

5. Jednou globálně

Snažit se hned napoprvé postavit nejvyšší stěnu na světě, to znamená v 99 % selhání. Nejdříve totiž musíte prvotřídním způsobem zvládnout základy a první cihly, až pak můžete vyrazit výše.

A to samé platí i pro získávání zákazníků – musíte začít v malém, dopilovat produkt na lokálním trhu a udělat všechny chyby v jeho rámci (ve světovém měřítku by to již bylo výrazně těžší řešit). Jakmile tohoto dosáhnete, snadno věc replikujete i v jiných místech.

6. Neodhadnutí správné doby

Není vhodné věnovat se trhu, jenž nezískává žádnou hybnost a ani to s ním do budoucna nijak slibně nevypadá. Musíte proto opravit kurz nebo zcela změnit směr.

Když uvedete aplikaci, věnujte jí aspoň 6 měsíců vývoje a prodejů, nežli ji prohlásíte za selhání a dejte tomu skutečně všechno, takže zpětně nebudete litovat věcí, jenž jste na ní neudělali.

Za půlroční období to ale nemá moc smysl přehánět, nakonec, když jste nezískali momentum za tento čas, nezískáte ho s největší pravděpodobností ani potom. Úspěch si žádá stálé zlepšování a vynálezy, ne trvalou promoci toho, co nefunguje.

Je jedno, jak moc skvělou máte aplikaci nebo nápad na ni, dokud není vše v jejím procesu dobře zpracováno, nelze mluvit o tom, že by byla v aktivním businessu.

Zdroj: entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články


  • Roman

    Pokud ma nekdo zajem, muze se podivat na nas workshop ohledne aplikaci. Vice na : Vývoj mobilních aplikací http://pixelmate.cz.