Rostoucí mobilita uživatel zvyšuje Google zisky


img_6907390_340

CEO Larry Page právě zmínil, že poslední kvartál byl z pohledu tržeb Google za mobilní reklamu velmi dobrým měsícem. Příjmy z druhého letošního kvartálu překročily ten minulý o 19 % a usídlily se tak na astronomické sumě 14 miliard USD.

Firma potvrdila, že za tímto rapidním nástupem vidí hlavně stále větší přechod uživatel na mobilní služby. Zisk 14,11 miliard USD je mimochodem částka, které je oproštěna od všech poplatků, jenž Google platí spoustě webů za zobrazování reklam. Když tedy vše odečteme, dostaneme se na stále pěkných 11,1 miliardy USD.

Růst „pouze“ 19 % by mohl někdo vnímat i jako jisté zpomalení, protože před třemi měsíci byl růst pěkných 31 %. Tak či onak, je to pořád o dalších 19 % více i v meziročním hledisku. Jakkoliv malý zisk je ale určitě pořád lepší než ztráta, že ano.

Společnost taktéž uvedla, že její čistý zisk dosáhl 3,23 miliard, tedy asi 9,54 USD na akcii, což je asi 16 % navíc proti 2,79 miliardám USD a 8,42 USD za akcii ve stejném období přesně před rokem. Jak vidíme ale, čistý zisk proti 3,35 miliardám USD za první kvartál fiskálního roku přece jen trochu poklesl.

Ve svém prohlášení nešetří Google CEO Larry Page nadšením a označuje právě prošlé období za „skvělé čtvrtletí“. A rovněž naznačil, že vidí v mobilitě a přesunu od jednoho velkého displeje k několika menším další příležitosti pro budoucnost: „Se stále více zařízeními, více informacemi a rostoucí online aktivitou je další potenciál ke zlepšení lidských životů pořád obří. “

Zdroj: computerworld

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články