SEO copywriting – 10 tipů, jak v roce 2013 psát dobrý obsah


Kvalitní copywriting je dnes základem úspěchu při jakýchkoliv SEO optimalizacích, nicméně, se všemi těmi updaty u Google poslední léta a měsíce, řada starých, osvědčených triků nefunguje, takže je nutné se přeorientovat na nové metody.

 

Asi ten nejlepší způsob, jak může něco psát, je tento:

1. Pište pro lidi, optimalizujte pro roboty

Nikoho dnes již nezajímá průměrný SEO koncentrát, dokonce ani enginy! Vše dnes míří k prostému faktu, že firma Google preferuje přirozený obsah před tím umělým. Je tedy důležité, zaměřit se na svoje reálné, normální a lidské publikum a nikoliv na roboty. Na druhou stranu, proč robotů nevyužít k nalezení toho, co jste napsali pro lidi?

2. Jednou provždy zapomeňte na hustotu slov

Ideální hustota slov je jako Yetti – řada lidí o něm mluví, ale vlastně ho nikdo nikdy neviděl doopravdy. A jiné to není ani s Googlem – dodnes neexistuje jediný důkaz, že by Google dával přednost nějaké hustotě slov před jinou. Je jistě nutné používat relevantní slova, ale to je třeba dělat přirozeně. Cpaní slov jen tak do počtu totiž patrně udělá ve finále více škod, jak užitku.

3. Používejte slova příbuzná, synonyma a gramatické variace

Jak Google, tak i jiné enginy dnes používají tzv. Latent Semantic Indexing, aby spojily hledanou věc a nějaká slova. Používání synonym, slov příbuzných a gramatických variací je tedy dobrou a přirozenou cestou, jak do článku dostat klíčová slova, ale bez toho, aniž byste je kamkoliv nepřirozeně cpali.

4. Používejte Google Tilda k nalezení příbuzných slov

Když přidáte znak Tilda („~“) před klíčové slovo, Google vám na oplátku dole sdělí, jaká slova považuje jeho engine za relevantní vůči těm zadaným. Když je tedy následně použijete, zvýšíte relevantnost svého obsahu.

5. Pište dlouhý, kvalitní a propracovaný obsah

Průměrný web má na první stránce Googlem hodnoceno přes 2 tisíce slov. Ovšem, jsou tu i důkazy, že delší články (věnující se tématu více do hloubky) jsou častěji sdíleny a dočkají se tedy více linků, nežli věci zpracované povrchně. Délka by však jistě neměla být samoúčelná – dlouhé články jsou skvělé jen tehdy, když opravdu máte o čem psát.

6. Využijte hledání věcí „okolo“

Problém se všemi „šťavnatými“ SEO slovy je ten, že jsou sice atraktivní, ale také vysoce konkurenčně zajímavá, takže vyžaduje velkou pozornost, udržet se s nimi na špici. Přitom je v praxi jejich hledání lidmi často zcela jiné, nežli by se zdálo na první dojem. Řekněme, že máme namátkou tento příklad: na větu „startovní stránka“ určitě chytíte více zainteresovaných osob, než jen na specifický a konkrétní dotaz „jak dlouhá má být ideálně úvodní stránka?“.

7. Odpovězte na otázky

Pakliže vaše vyhlídky na nějakou službu nebo produkt naznačují, že se subjekt bude časem na něco dotazovat, zadá to také co nevidět do Google, takže pamatujte, že nejjednodušším řešením bude, perfektně mu na věc odpovědět. A tato odpověď musí být lepší, delší a kvalitnější, nežli u konkurence!

8. Váš obsah sdílejte a zveřejněte

Sdílení vám získává pro váš obsah linky a traffic, no a logicky platí, že čím více sdílení a linků se dočkáte, tím více se na vás Google bude usmívat. Udělejte tedy pro sdílení obsahu určitě vše a vybudujte mu skvělé zázemí – sdílejte na relevantních fórech, skrze blogy, news-lettery, sociální sítě, atd. atd. A nepodceňte ani moc guest-bloggingu!

9. Jděte za Google+

I když to možná někdo ještě pořád nebere za moc pravděpodobné, Google+ bude v SEO hrát postupně stále větší a větší roli. Nevyhnutelné představení Author Ranku značí, že Google začne co nevidět spojovat rankingové faktory s individuálními autory (tedy nejen s weby, které hostují autorův obsah!). Nastavte proto svůj G+ profil a pracujte tam na Author Ranku. Takto můžete pomoci autoritě každého svého napsaného kousku a bude jedno, kde zrovna vyjde.

10. Title tagy a snippety stále kralují

Váš title tag bude první věcí, na kterou se Google podívá, když se bude snažit někam zařadit příslušné stránky. Navíc, kombinace title tagu a snippetu (také znám jako meta-description) je to, co uvidí někdo, kdo bude danou věc hledat. Používejte tedy klíčová slova i snippety přirozené a relevantní, aby lidé byli motivováni na ně kliknout.

Zdroj: contentverve

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články