SEO Copywriting – 13 tipů, jak psát obsah, co má v roce 2014 smysl

SEO Copywriting v dnešní formě je něco mezi černou magií a novým uměleckým směrem, protože je velmi důležitý pro vybudování vlivu vašich stránek, přesto ale nikdo netuší, jak vlastně přesně funguje.

A to je pouze jedna stránka věcí, tou druhou (a opět nikoliv zrovna příznivou) je fakt, že co bylo v jeden čas skvělou optimalizací dnes pozice stránek poškozuje. I přesto se ale dá říci, že některé trendy platí stále, takže bez dalšího dlouhého odkládání, tu je máte!

1. Pište pro lidi, na roboty jen mírně optimalizujte

Rok 2014 je tu a s ním i internet, na němž nikdo nechce číst nepřirozené texty určené pro roboty. Vše naznačuje tomu, že Google preferuje přirozený tok řeči/psaní, před umělými a triky „vyhnanými“ SEO stránkami. Trocha optimalizace pro roboty je sice vždy na místě, je ale nesmírně snadné zde takříkajíc „ujet“.

2. Zapomeňte na hustotu slov jednou provždy

Ta mohla být rozhodujícím faktorem pár let nazpět, ale dnes nic nenaznačuje, že by Google preferoval jistou hustotu slov před jinou. Je jistě důležité používat relevantní slova, ale pouze přirozeně! Spousta lidí si to ale neuvědomuje a zatvrzele cpe zbytečně slova tam, kam nepatří. A to jim dnes může více uškodit než prospět…

3. Užívejte přidružených klíčových slov, synonym a gramatických variací

Zajímavá metoda, jak zvýšit svoje šance bez toho, aniž by se člověk musel zbytečně uchylovat k word-stuffingu. Moderní vyhledávací enginy s Googlem v čele jsou díky LSI (Latent Semantic Indexing) natolik pokročilé, že výsledky propojí i na základě jejich synonym, přidružených klíčových slov nebo gramatické variace.

4. Pište dlouhý a kvalitní obsah

Průměrná stránka, která se nalézá v aktuálním vyhledávacím top-tenu pro určité klíčové slovo je 2 tisíce slov dlouhá. Zkušenost hovoří jasně i v tom, že delší a tedy logicky obsažnější články, jsou častěji sdíleny, nežli ty, co mají jen pár odstavců. I když by to Google třeba náhodou u něčeho nepoznal, je zbytečné je psát, protože výtvor, u nějž by šlo jen o délku samotnou, by odsoudili sami čtenáři, protože by jej nikdo nesdílel – proč jej tedy vlastně psát?

5. Využijte dlouhého „ocasu“ klíčových slov

Problém s „velkými“ klíčovými slovy je ten, že jsou velmi kompetitivní a aby se v nich stránka umístila, vyžaduje to spoustu námahy, času i financí. Vnucuje se otázka, proč se tedy raději nesoustředit na mnoho slov obdobných, kde se skóruje snáze? Ano, delší fráze budou méně často hledané („landing page“ vs „jak dlouhá má být landing page“), ovšem o to více jich můžete použít.

6. Odpovídejte na otázky týkající se pro vás zajímavých služeb

Pokud mají lidé ohledně jistých služeb či produktů nějaké dotazy, můžete si vsadit, že je napíší do Google, aby se dočkali odpovědí. Buďte to tedy zrovna vy, kdo jim odpoví na všechny dotazy nejlépe! Musíte jim nabídnout lepší odpovědi než vaši konkurenti, protože jinak půjdou samozřejmě přímo k nim.

7. Obsah představte světu co nejvíce kanály

Sdílení vám získává odkazy i traffic a čím více lidí vás bude sdílet, tím relevantnějším zdrojem se i vy budete Google zdát. Nezapomeňte tedy ani na tuto část a určitě obsah sdílejte, jak to jen půjde: Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, … To vše je jen základ nicméně, pamatujte i na všelijaké newslettery, webové konference, blogy nebo fóra.

8. Buďte hodní na Google+

Poslední trendy naznačují, že Google+ hraje a bude hrát stále větší roli při hodnocení obsahu v SEO. Nevyhnutelné představení Author Ranku značí, že Google začne spojovat hodnotící faktory s individuálními lidmi (a tedy nejen webem hostujícím jeho texty). Věnujte proto svému G+ profilu velkou pozornost, abyste posléze mohli prohlásit určitý text za své autorství a celého procesu tak využít ku svému prospěchu (vybudování Autor Rank). A proč být z toho všeho tak moc nadšený vlastně? Jelikož tímto se zvyšuje prestiž veškerého obsahu, který kdekoliv a kdykoliv napíšete.

9. Title Tagy a snippety stále vládnou

Váš Title Tag je i dnes první věcí, na jakou se Google dívá, pokud se pokouší nějak kategorizovat příslušnou stránku. Lidé však uvidí nejen Title Tag, ale i tzv. Snippet (meta popisek) vždy na konkrétní SERP. Zabudujte do nich klíčová slova, ale opět zdůrazňujeme, buďte při tom přirození a motivujte lidi ke kliknutí – CTR je důležitý rankingový faktor a čím více kliků ze SERP, tím lépe.

10. Žádný keyword-stuffing

Google si může dovolit nejlepší odborníky ve své branži, takže musíte určitě sami uznat, že je extrémně nepravděpodobné, že by mu i po deseti letech unikaly tak základní (a i pro SEO začátečníka v jiných textech tak evidentní!) nectnosti webů, jakou je třeba keyword-stuffing. Základním omylem zde je, psát s ohledem na Google a nikoliv na lidi (tj. jen s jejich přirozeným výskytem v textu).

11. „Nepřeoptimalizujte“ texty odkazů

Perfektní optimalizace odkazu na určité slovo a frázi bylo dobrou technikou na zvýšení rankingu. Tyto dny ale skončily, Google se začal v linkovacích schématech více hrabat a dnes za to získáte typicky penalizaci, protože podle Google je to pokus o manipulaci rankingu. Zdá se, že průchozí je přirozený zjevný odkaz („http://Obsah.com“), značkové URL („Firma s.r.o.“) a delší fráze („NejakyWeb.com“).

12. Nezapomeňte na „Alt“ text u obrázků

Obrázky hrají větší a větší roli v rankingu, i ty by se ale měly užívat originální a relevantní + je dobrý nápad do jejich Alt Tagu přidat klíčová slova. Kupodivu prý nevadí, když se použije text z Title Tagu i jako Alt Tag (musí být ale kratší samozřejmě) + i vlastní pojmenování souboru obrázku s použitím klíčových slov by mělo, zdá se, zlepšit pro Google čitelnost.

13. Navštěvujte Google Suggest a podobné služby

Jak bylo zmíněno dříve, užívání přidružených klíčových slov, synonym a gramatických variací je řádově lepší než keyword-stuffing. Když váháte, jaká slova to jsou, zavítejte na Google Suggest a poučte se. Pak to vezměte přes Ubersuggest.com a zakončete u Google Trends pro sezónní změny ve vyhledávacích zvycích.

Zdroj: contentverve

Relevantní články