Snadné cesty, jak udržet lidi na webu


Flat design

Dokončili jste stránky svoje nebo pro někoho jiného a celí nadšení čekáte na první návštěvy. Ale co to? Kde jsou všichni, aby si přečetli váš obsah?

Na úvod jedna definice, tzv. „bounce-rate“ udává v procentuální hodnotě, jak moc vysoký objem návštěvníků zavítá pouze na jedinou stránku nového webu a na další již nikoliv. A pro nové weby (a to speciálně v oblasti malých businessů) je typicky bounce-rate velmi vysoký.

Do věci mluví celá řada faktorů, ale vše má překvapivě snadné řešení. Pro začátek je tedy nutné určit, zda váš web potřebuje získat návštěvníky pro delší místní pobytí. Zavítejte proto na Google Analytics. Když uvidíte bounce-rate vyšší, jak 50 % nebo 60 %, pak určitě neuškodí, zamyslet se nad následujícím:

1. Experimentujte s multimédii

Jde o to, že multimediální soubory mívají sklony, udržet si pozornost uživatel déle. Vaši návštěvníci se možná nemusí nadšeně vrhnout na váš mega-článek o 2 tisících slovech, ale mohou stejný obsah snáze vstřebat tehdy, když je ve formě audia nebo videa.

Zkuste tedy experimentovat se všemi představitelnými typy obrazových materiálů – od vestavěných klipů, přes prezentace obrázkové, až po podcasty nebo tématické galerie. A pak zvažte, co přitáhlo nejvíce pozornosti. No a pochopitelně, největší tahače použijte znovu.

2. Učiňte váš obsah čitelnějším

Jestliže jste již někdy četli obří kus textu v podobě jednoho dlouhého odstavce, určitě jste si všimli, jak obtížně se v něm orientuje a drží pozornost. A dobrá čitelnost je to, bez čeho se vaše slibné články prostě neobejdou. Jak tedy snadno proměnit masivní shluk slov a vět na elegantní text, po němž uživatelé třeba nebudou šílet, ale rozhodně se jim bude vstřebávat lépe?

  • Rozdělte odstavce tak, aby neobsahovaly více jak dvě až pět vět.
  • Používejte podnadpisy, aby bylo jednak vše přehlednější a za druhé i proto, aby uživatel mohl rovnou přejít tam, co ho něco zajímá.
  • Odrážkové seznamy nebo jejich číslované kolegy užívejte taktéž a co nejvíce to bude v rámci textu dávat smysl.
  • Když už máte na webu k ruce tučné písmo a italiky, rozhodně se nezříkejte jejich nasazení.

3. Přidejte interní linky

Dalším  faktorem negativně ovlivňujícím vysoký bounce-rate je i neschopnost provozovatele webu, nabídnout několik typů obsahu tak, aby jím uspokojily všechny typy čtenářů. Pro příklad zamiřme do sportu. Řekněme, že vás zajímá, „Kdo vyhrál Super Bowl v roce 1997“? Když dáte návštěvníkovi jen odpověď, je to dobré, ale ne skvělé – musíte mu také vnutit linky na hvězdy, jakými byli hráči Brett Favre, Reggie White a Desmond Howard –  je totiž pravděpodobné, že když už někdo něco podobného hledá, většinou ho podobné věci zajímají, takže na ně i klikne.

Přijatelným řešením k prolinkování stránek je i prosté přidání interních linků mezi různými propojenými tématy. Tyto linky sice mívají pozitivní SEO vliv, ale nesmí se to s nimi přehánět natolik, aby Google zavětřil keyword-stuffing.

4. Doplňte plugin pro související články

Když provozujete třeba firemní blog na WordPressu, zvažte také přidání pluginů jako jsou WordPress Related Posts nebo Contextual Related Posts. Oba automaticky připojují seznam podobných článků na konec každého vašeho blog-postu. A tímto samozřejmě nabízíte uživateli další vítanou možnost, jak si zadovádět v rámci domácích odkazů.

Když už se pro něco rozhodnete, nenechávejte tam výchozí text, ale použijte něco jako „Mohlo by se vám také líbit…“ namísto „Přidružené příspěvky“ apod.

5. Ponoukejte uživatele k akci

Když chcete udržet někoho na svých stránkách, musíte mu pro to v první řadě dát nějaký dobrý důvod. Prostě návštěvníky poproste, ať pro vás něco udělají. Mohou třeba:

  • Odborníci z nějaké branže mohou zkontrolovat článek na technickou správnost.
  • Prosba o seriozní kritický komentář rovněž dělá divy.
  • Podpořte lidi i v nahrání vlastního kreativního obsahu na váš web.
  • Zapojení do nějaké hry (nikoliv loterie, ale něčeho zábavného) taktéž nebývá vysloveně špatný nápad.

Jelikož uživatelé nevládnou čtením myšlenek, je potřeba s nimi komunikovat, jinak mají sklony, chovat se chaoticky. Na jejich obranu, leckdy ani neví, co se po nich na webu chce nebo proč by měli něco udělat.

 

Zdroj: entrepreneur

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články