Spamováním získáte návštěvy, ale ne zákazníky


Řekne-li se spam, většina lidí si samozřejmě představí nevyžádané obchodní sdělení v mailech. Zatímco s rozvojem internetu byly na denním pořádku emaily na levnou viagru, které přicházely ze zahraničí, dnes je už umí spamové filtry velmi účinně zachytit. Spíše než tyto se objevují české spamy. Ty však nejsou šířeny pouze emailovou formou. Není nic nového ani spam prostřednictvím diskusí – kde se často spolu s propagací jedná také o linkbulding, nebo spamy v různých chatech, na sociálních sítích a dalších kanálech.

Ano, spam skutečně přivede návštěvy

Samozřejmě čím více lidí danou nabídku shlédne, tím více lidí na ní klikne. To je určitě neoddiskutovatelný fakt. Příčiny a důvody, pro které dané osoby na web vstoupí, jsou však zcela jiné, než si provozovatel myslí. Nejčastější důvod je zvědavost, a chtít se podívat, co je vlastně na daném webu nabízeno. Po několika vteřinách tak daný návštěvník nenávratně odchází. Ačkoliv tedy návštěvy na počítadle mohou příjemným tempem růst, objednávky či výdělky stále stojí na místě, a s každým novým necíleným člověkem se stále jenom snižuje i snižuje konverze. Je totiž opravdu velkým dílem náhody, pokud se povede touto formou přivést člověka, kdo by měl o produkt nebo službu opravdu zájem.

Porovnejme s cílenou reklamou

Názorným příkladem toho může být reklama ve vyhledávačích. Zatímco ta se zobrazí pouze na hledaná slova, a tedy pouze lidem, kteří dané fráze hledají, stejně se konverze bude držet v řádech několika procent. A teď si představte, že na váš spamový odkaz kliknou lidé o 20 nebo o 50 různých zájmech. A tím se konverze z řádu jednotek procent snižuje dvacetkrát, nebo i padesátkrát. Na jednu objednávku tak nepotřebujete 100 návštěv, ale potřebujete jich 2000, 5000, a více… Stále si tedy myslíte, že vám spam pomůže k tomu, abyste na svůj web získali toho, koho potřebujete?

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články