Případová studie: Jak zvýšit konverze call-to-action tlačítek?


Podívejte se na studii zahraničních webových projektů, které vyměnily svá call-to-action tlačítka. Zvýšila se konverze se naopak propadla?

U webových stránek, jenž jsou stavěny na co nejvyšší možnou konverzi jsou k vidění velká tlačítka propagující určitou službu nebo produkt. Pojďme se podívat na případovou studii zahraničních webů a A/B testování jejich call-to-action buttonů.

Níže si uvedeme několik zajímavých příkladů, u kterých uvidíte, že i drobná grafická změna tlačítka může vést k vysokému nárustu konverze. To samé však platí v opačném případě, nevhodně zvolená slovní formulace či špatný grafický zásah může mít za příčinu i nežádoucí klesající konverzi.

1. 90% zvýšení konverze změnou jednoho slova

Zde máme první příklad povedené změny. Akční tlačítko „Start your free 30 day trial“ bylo změněno v jednom slově. Autoři zkusili použít na webu tlačítko „Start my free 30 day trial“ a tato změna zapříčinila zvýšení konverze o celých 90%. Zde vidíme, že nově zvolené spojení se dá přeložit jako „Vyzkoušet moji 30-denní verzi.“ V tomto případě je akční prvek přátelštější a pravděpodobně to byl důvod, proč návštěvníci na tlačítko klikali o devadesát procent více, než předtím.

Zvýšení konverze call-to-action tlačítka o 90%

Zvýšení konverze call-to-action tlačítek

2. Změna barvy a zvýraznění tlačítka – nárust konverze o 35,81%

Významný evropský  internetový obchod, který prodává ručně malovaný porcelán na svém e-shopu změnil tlačítko Add to cart. Dříve nevýrazné tlačítko se změnilo barevně i proporčně. Výsledek je zvýšení konverze o 35,81%. Na první pohled vidíme, že důvod, proč je toto tlačítko výkonnější, je barva. Říká se, že zelená barva tlačítek je konverzní, červená naopak znamená pro uživatele stop – zastavení. To však nejde aplikovat na všechny situace. Na zelených stránkách si asi těžko všimnete zeleného tlačítka. Obecně však můžeme říci, že je dobré, aby tlačítko bylo výrazné a jasně viditelné.

Zvýšení konverze tlačítka Add to cart o 35,81%

Nárust konverze tlačítka Add to cart o 35,81%

3. Nárust o 14,79% vhodnější a méně závaznější formulací

Mezinárodní realitní portál MatchOffice.com, který vyhledává volné kanceláře k pronájmu na svých stránkách udělal A/B testing call-to-action buttonů. Dřívější formulace tlačítka zněla něco jako Objednávka – informace a ceny. Nové slovní spojení bylo méně závazně a výstižnější – Získat informace o cenách. Ve finále tak realitní portál na svých produktech měl o 14,79% vyšší konverze. V předchozím odstavci jsme viděli, že konverze se dá zvýšit pouhou změnou barvy tlačítka, nicméně pokud si už jako návštěvník webu tlačítka všimnete, nastává rozhodnutí, proč bych na toto tlačítko měl kliknout? A v tuto chvíli je nejdůležitější text na tlačítku, můžeme přirovnat například k tlačítku, které bude sbírat e-mailové adresy k odběru newsletterů. Kliknete raději na Chci informovat a odebírat newsletter nebo na Akční nabídky zdarma na Váš email?

Zvýšení konverze call-to-action buttonu o 14,79%

Zvýšení konverze call-to-action buttonu o 14,79%

4. Více jak dvojnásobné zvýšení konverze – 213,16%

Fitness World je velkém řetězcem posiloven ve Skandinávii. Jejich PPC reklama odkazovala na landing page, na které bylo cílem získat nové zákazníky/členy. Akční tlačítko bylo změněno z textu „Získat členství“ na „Najít svou posilovnu a získat členství“. Tato změna způsobila velký nárust konverzí – o celých 213,16 procent. V této ukázce vidíme, že CTA neklade důraz pouze na členství, ale že kliknutím na akční tlačítko najdu ještě posilovnu, kterou budu chtít navštěvovat. Logicky tedy tato změna měla pozitivní vliv na konverze.

Screen-Shot-2013-03-25-at-19.34.28

Více jak dvojnásobné zvýšení konverze – 213,16%

5. Zvětšení tlačítka a doplněný text – zvýšení o 31,03%

Na platební stránce projektu WriteWork.com autoři změnili akční tlačítko a doplnili jej o spojení Get Started. Tlačítko se zvětšilo a návštěvníka více nabádalo dokončit operaci a začít. Jelikož toto tlačítko bylo na stránce s formulářem pro vyplnění platebních údajů, tak konverze vyšší o 31,03% znamenala jistě velký úspěch.

Screen-Shot-2013-03-25-at-19.48.50

Zvětšení tlačítka a doplněný text – zvýšení o 31,03%

Zde jsme tedy viděli pár praktických příkladů, které způsobily zvýšení konverze. Příště si předvedeme příklady opačné – změny akčních tlačítek, které zapříčinily snížení konverze.

zdroj: ContentVerve.com

 

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články


  • Mike76

    Díky za článek! Nedávno jsme zkoušeli na webu také měnit tlačítka. Jednalo se o tlačítko Koupit – to jsme měli takové světlé modré, zkusili jsme změnit na tlačítko Do košíku s jasným zeleném přechodem. Zatím testujeme pár dní, ale vypadá to, že je to změna k lepšímu.

    Michal M.

  • Pingback: Případová studie: Jak zvýšit konverze webů? | Webzoom.cz()