Své zákazníky si držte stejně blízko jako rodinu


zákazníci jako rodina

Než začneme, vybavte si svoje lokální bistro, kam chodíte na kávu. Neservíruje možná stejné věci jako třeba Starbucks přes ulici a ani nemá tolik pochutin v nabídce. Co ale tento podnik zaručeně nabízí (a proč tam koneckonců chodíte i vy) je jistá úroveň intimity a propojení – servírka zná vaši objednávku a sám majitel si na vás najde čas, aby se přeptal jak to jde v práci.

Tyto malé věci jsou to, čeho si mnoho lidí cení nadevše a berou je jako přidanou hodnotu. Z hlediska prodejce jde o bližší propojení s hostem. Je jedno, jestli máte zákazníků 10 či 1 milion, vždy můžete použít následující postup k tomu, abyste si svoji pozici obdobně utužili.

1. Udržte si aktivní prezenci v sociálních médiích

Dle průzkumů uveřejněných v srpnu CEO.com a Domo participace Fortune 500 CEO na Twitteru rostla o 46 % za rok. Čím dále tím více lidí nyní rozumí důležitosti, jakou sociální média jsou a jakou skvělou příležitost k další potenciální kapitalizaci představují.

Připojit se dá jen k základu (Facebook, Instagram, Twitter, …) nebo to můžete vzít skutečně zgruntu a vrhnout se na desítky. Propojení se zákazníkem je samozřejmě dobré projevit komentáři, odpověďmi na problémy apod.

2. Pište zákazníkům

Je běžné, že když je váš podnik menší, je obvykle snazší zůstat v kontaktu s jinými lidmi. Růst firmy pak vyžaduje další kreativní cesty, jak vše zvládnout.

Za podobné konstelace pomohou správci e-mailových kampaní a newsletterů, dobrou volbou je však i blog nebo sloupek. Pište uvěřitelným a osobním stylem a lidé vás budou číst + získají respekt k tomu, jak budujete firmu.

3. Buďte lehce dosažitelný

Jestliže mají zákazníci něco na srdci, měli by vědět, kde vás naleznou a v žádném případě nenarazit na zeď neprostupné byrokracie. Je poměrně jedno, jakou formu zvolíte, mělo by ale vše být maximálně jasné jakékoliv první náhodné osobě z vašeho seznamu (napsat týmu, přímo CEO, …).

4. Chtějte od lidí občas odezvu

Díky nástrojům jako jsou SurveyMonkey a Google Forms, lze snadno sbírat odezvu a poté ji aplikovat na svoje prostředí. No a logicky, zákaznická odezva si přímo říká o to, zařadit ji i do sekce „řekli o nás“.

5. Setkejte se se svými klienty osobně

Tak, jak váš obchod poroste, možná zjistíte, že je stále těžší najít si čas na své zákazníky. Musíte se s tím ale bezpodmínečně smířit a udělat z toho pravidelnou záležitost, jelikož takto odhalíte daleko snáz, co klienti chtějí (a navíc i budujete dobré vztahy), nežli z jiného zdroje.

6. Jasně komunikujte s týmem

Jak podnik poroste, nezbude, nežli přejít na formu při níž bude se zákazníky komunikovat vaše řada zaměstnanců. Ujistěte se tedy, že jsou to lidé rozumějící modernímu trhu, vaší misi a respektují zákazníka + jak mu doručit zkušenost, na kterou nezapomene.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články